26.04.2021
Iz moje poslušalnice: Jasna Kolar
Jasna Kolar je mlada bariton saksofonistka iz Žalca, ki je izredno aktivna v različnih zasedbah klasične, jazz in improvizirane glasbe.
Jure Pukl - Waterfalls (Abstract Society, 2012)
Jasna: Kot saksofonistka prvo pomislim na našega najbolj prepoznavnega saksofonista Jureta Pukla, ki sam pravi, da ga mora glasba pač prepričati. Njegovo igranje me prepriča ne glede na to v kateri zasedbi igra. Njegov zvok je neverjetno dovršen in njegove ideje so izpeljane do konca in še dlje. Waterfalls sem si izbrala zato, ker saksofon pride najbolj do izraza v takšnem triu. Iyer in Reid s svojim igranjem odlično dopolnjujeta in barvno usklajujeta zven saksofona. Komad je bil izdan v albumu Abstract Society, leta 2012 pri založbi Storyville Records.
Andrej Hočevar: pogovor z Juretom Puklom (Odzven)
Robert Jukič in Nina Strnad - Pada dež (Ženske, 2015)
Jasna: Gre za zelo raznolikega ustvarjalca, katerega glasbeni razvoj že dalj časa občudujem. Njegovi komadi me nikoli ne razočarajo, bodisi te pomiri s svojo rahločutnostjo ali pa te prebudi z iskrenim in glasnim bluesom. Je izjemen pedagog in basist s širokim spektrom glasbenikov in skupin, s katerimi sodeluje. Pada dež je komad iz albuma Ženske, tj. 10. avtorski album izdan leta 2015. Izbrala sem si ta komad, saj najbolj prikaže glasbeno dovršenost skladatelja in milino melodije, ponazorjeno z idealno glasbeno zasedbo.
Matej Krajnc: recenzija albuma Ženske (Odzven)
Samo Šalamon – Dephony (Traveling Moving Breathing, 2018)
Jasna: Samo Šalamon je izredno prepoznaven kitarist in komponist, ki ustvarja s svetovno priznanimi glasbeniki. Njegove kompozicije so fantastične, igranje kitare očarljivo. Pri poslušanju te skladbe si vseh 6 minut na trnih. Komad Dephony je iz plošče Traveling Mobing Breathing založbe Clean Feed Records, izdane leta 2018.
Nina Novak: recenzija albuma Traveling, Moving, Breathing (Odzven)
Kaja Draksler (2015)
Jasna: Zelo obetavna pianistka in komponistka Kaja Draksler nas s svojimi nastopi popelje v neverjeten svet zvoka. Ima unikaten zven in nepredvidljiv nastop. Najbolj uživam ob poslušanju njenih solističnih nastopov s klavirjem, tako sem si izbrala njen solo nastop na INNtöne Jazz festivalu v Avstriji, leta 2015.
Marko Churnchetz - Risk Free (Devotion, 2014)
Jasna: Kogar koli boste prosili za priporočilo 5 komadov različnih slovenskih avtorjev, stavim, da bo vsak omenil Marka Črnčeca. Je zelo talentiran komponist in neverjeten pianist. Ko pomislim na clean-cut jazz pomislim nanj in na izvedbe njegovih del. Komad Risk Free iz albuma Devotion, založbe Peter Karl Studios, izdan leta 2012 ponazarja ravno ta visok standard jazz glasbe.
Iz uredništva:
Jasna Kolar je saksofonistka, ki je izredno aktivna v različnih zasedbah klasične, jazz in improvizirane glasbe. Z opravljeno maturo na Umetniški gimnaziji I. Gimnazije v Celju - smeri klasični saksofon pod mentorstvom prof. Aleša Logarja, MA, svoje izobraževanje je nadaljevala na Konservatoriju za glasbo in balet Ljubljana - smer Jazz saksofon - pod dosedanjim mentorstvom prof. Klemna Kotarja. Z zasedbo Olfamoštvo je nastopila na festivalih In memoriam prof. Peter Hafner 2017 v Škofji Loki, Ment 2017 v Ljubljani, Druga godba 2018, DobiaArt 2018 v Italiji in v sklopu razstave Automagic nizozemske umetnice Anouk Kruithof v fotopubu. V produkcijah Zavoda Sploh je nastopila na festivalih sodobne improvizirane glasbe: Zvokotok in Neforma, Friforma sicer prireditelja KUD Mreža Metelkova ter na performansu Sound Explicit 2017 v zasedbi Dré Hočevar Coding of Evidentiality. Kot članica mladih raziskovalcev I je nastopila z zasedbo Subconscious rituals v sklopu festivala Jazz Cerkno 2018 in delavnice Jazzinty 2018 v Novem mestu. V zadnjih letih je locirana v Mariboru.
Mladi raziskovalci I. (Young Researchers I.) - Subconscious.Rituals, posnetek z Jazz Cerknega 2018