05.10.2022

Prihaja Cellofest

Med 10. in 16. oktobrom 2022 bo v Ljubljani potekal že četrti festival CELLOFEST LJUBLJANA, ki ga mnogi označujejo za praznik violončelistov in violončela. Gre za tematski glasbeni festival, ki se posveča violončelu in ki ga sestavljata dva dela: cikel koncertov ter delavnice in seminarji z vrhunskimi domačimi in tujimi pedagogi.

Press info

Prihaja Cellofest

Letošnji Cellofest bo vključeval osem koncertov na izbranih lokacijah, dva mojstrska tečaja s priznanima tujima profesorjema violončela ter dve delavnici - med drugim ponovno tridnevno delavnico za 100 najmlajših violončelistov iz vse Slovenije. Cellofest bo znova predstavil violončelo v številnih različicah: kot solistični inštrument, kot solistični inštrument z orkestrom in klavirjem ter kot ansambelski inštrument v 12-članski različici. Na dveh koncertih bomo lahko prisluhnili tudi vsem šestim Bachovim suitam za violončelo solo, ki so izziv za vsakega violončelista. Na koncertih bodo nastopili vrhunski domači in tuji violončelisti. Kot tudi doslej Cellofest spodbuja skupno muziciranje izstopajočih slovenskih violončelistov in s tem bogati naš in vaš praznik violončela v Ljubljani.

PROGRAM

Med številnimi Dvořákovimi orkestrskimi deli posebno mesto zavzema Koncert za violončelo in orkester v h-molu iz leta 1895. Njegov solistični part bo ob spremljavi Simfoničnega orkestra RTV Slovenija (dir. Rossen Milanov) tokrat izvedel izvrstni britanski violončelist Thomas Carroll, učenec Heinricha Schiffa, Clemensa Hagna in Stevena Isserlisa, ki je do nedavnega predaval na Kraljevem glasbenem kolidžu v Londonu, trenutno pa poučuje na Visoki šoli za glasbo v Kölnu. Kot solist nastopa z eminentnimi orkestri po vsem svetu, kot komorni glasbenik pa z umetniki, kot so Gidon Kremer, Tasmin Little, Julian Rachlin, Janine Jansen, Nicola Benedetti, Christian Tetzlaff, Steven Isserlis, Mischa Maisky, YoYo Ma, sir Antonio Pappano in drugi (Ponedeljek, 10. oktober 2022, ob 19.30, Gallusova dvorana CD).

Kristijan Krajnčan je vsestranski glasbenik. Je violončelist, bobnar in skladatelj v eni osebi. V zadnjih letih se ukvarja tudi z režijo in scenaristiko. Predlani je prejel nagrado na prestižnem poljskem jazzovskem tekmovanju Zbigniew Seifert Jazz Competition. V javnosti je že pred leti opozoril nase s projektom DrummingCellist, v katerem igra hkrati na violončelo in bobne ter spaja jazz, klasično in etno glasbo. Tokrat bo predstavil svoj najnovejši projekt Zabučale gore, v katerem glasbeno raziskuje svoje slovenske korenine. Gre za projekt, ki se obrača v davno preteklost, da bi našel pot v prihodnost, torej se ukvarja s spajanjem tradicije in inovacije. Koncert bo tudi uradna predstavitev novega albuma (Torek, 11. oktober 2022, ob 20.00, Kino Šiška).

Julian Steckel velja za enega vodilnih violončelistov našega časa. Njegova mednarodna kariera se je začela z zmago na prestižnem mednarodnem glasbenem tekmovanju ARD v Münchnu leta 2010. Od takrat nastopa kot solist z najpomembnejšimi orkestri po vsem svetu in kot izjemen komorni glasbenik z umetniki, kot so Janine Jansen, Christian Tetzlaff, Antje Weithaas, Lars Vogt, Elisabeth Leonskaja ali Menahem Pressler. Že več kot desetletje navdušuje tudi v izjemnem glasbenem partnerstvu s predanim komornim glasbenikom in pianistom Paulom Riviniusom. Že pred leti sta izdala dvojno zgoščenko, posvečeno izključno francoskim skladateljem, tokrat pa nam bosta ta program predstavila še v živo (Sreda, 12. oktober 2022, ob 19.30, Gallusova dvorana CD).

Šest Bachovih suit za violončelo solo danes sodi med najbolj izvajana dela, ki so bila kdaj koli napisana za violončelo solo, in železni repertoar violončelistov. Suite je Bach napisal okoli leta 1720. Originalni rokopisi suit žal niso ohranjeni, ohranil pa se je prepis Bachove druge žene Anne Magdalene. Ta prepis ne vsebuje oznak za artikulacijo in lokovanje, kar je bilo v Bachovem času sicer običajno. Od interpreta se je pričakovalo, da bo sam svobodno interpretiral dani notni zapis. Prav zato suite predstavljajo dandanes velik izziv za vsakega violončelista, ki je postavljen pred zahtevno nalogo, kako udejanjiti vse Bachove zamisli. Na dveh zaporednih koncertih bomo tokrat lahko prisluhnili šestim različnim interpretacijam vseh Bachovih suit:
št. 2 - Domen Marinčič, št. 4 - Gregor Fele, št. 6 - Thomas Carrol (Četrtek, 13. oktober 2022, ob 20.00, Mestni muzej Ljubljana)
št. 1 - Maruša Bogataj Turjak, št. 3 - Alja Mandič Faganel, št. 5 - Kaja Kapus (Petek, 14. oktober 2022, ob 20.00, 
Mestni muzej Ljubljana).

Sebastian Bertoncelj velja za enega vidnejših in koncertno najaktivnejših violončelistov mlajše generacije pri nas. Študiral je pri Milošu Mlejniku na ljubljanskem Konservatoriju in na Akademiji za glasbo ter se izpopolnjeval v Stuttgartu pri Conradinu Brotbeku, v Luzernu pri Christianu Poltéri in v Salzburgu pri Enricu Bronziju. Poleg številnih prvih nagrad na domačih in mednarodnih tekmovanjih je prejemnik Prešernove nagrade Akademije za glasbo. Na preteklih dveh Cellofestih je umetniško vodil zasedbo dvanajstih slovenskih violončelistov mlajše generacije pod imenom »Nove generacije«, tokrat pa se bo predstavil v duu z italijanskim pianistom Sebastianom Mesagliom (Sobota, 15. oktober 2022, ob 18.00, Konservatorij za glasbo in balet Ljubljana, Dvorana L. M. Škerjanca).

Na tridnevni delavnici zadnjega Cellofesta leta 2019 je sodelovalo kar 80 najmlajših violončelistov iz 27 slovenskih glasbenih šol. Na sklepnem koncertu so zapolnili veliki oder in pod vodstvom prof. Ksenije Trotovšek v treh dneh pripravili nepozaben koncert. Na letošnjem zaključnem koncertu juh bo zaigralo še več (Nedelja, 16. oktober 2022, ob 11.00, Konservatorij za glasbo in balet Ljubljana (Dvorana L. M. Škerjanca)

Letošnji Cellofest se bo zaključil slavnostno, s koncertom 12-članskega ansambla violončelov Cello attacca!! in izjemne vokalistke ter skladateljice Zvezdane Novaković, ki je prav za to zasedbo napisala nova dela. Ansambel sestavljajo dijaki Konservatorija za glasbo v Ljubljani in študenti Akademije za glasbo iz razreda prof. Karmen Pečar Koritnik – bivši in zdajšnji. So nagrajenci tako državnih kot mednarodnih tekmovanj, mnogi med njimi svoj študij nadaljujejo na elitnih evropskih akademijah. Violončelo kot instrument dopušča številne kombinacije in široko izbiro programa. Tak ansambel pa omogoča mladim violončelistom pomembno izkušnjo sodelovanja v komorni zasedbi in prispeva k urjenju dobrega poslušanja in sodelovanja, ki sta za godalce še posebej pomembna (Nedelja, 16. oktober 2022, ob 18.00, Konservatorij za glasbo in balet Ljubljana (Dvorana L. M. Škerjanca)

SEMINARJI

Thomas Carroll: Dvodnevni mojstrski seminar
KDAJ: 11. in 12. 10. 2022
KJE: AG UL (Palača Kazina)

Julian Steckel: Enodnevni mojstrski seminar
KDAJ: 13. 10. 2022
KJE: AG UL (Palača Kazina)

Tridnevna delavnica za najmlajše violončeliste iz vse Slovenije
KDAJ: 14.–16. 10. 2022
KJE: Konservatorij za glasbo in balet Ljubljana (Dvorana L. M. Škerjanca)

Delavnica: Priprava na orkestrske avdicije (Gal Faganel)
KDAJ: 10. in 14. 10. 2022
KJE: AG UL (Palača Kazina)