13.09.2023
Zmagovalna dela vizualnih natečajev Tresk # 14
V okviru Festivala Tresk, ki se posveča glasbeni produkciji, vizualni umetnosti in glasbenemu založništvu, je 31. avgusta v galeriji DobraVaga potekala razglasitev zmagovalnih del vizualnih natečajev Festivala Tresk.

Letošnji vizualni natečaji Festivala Tresk so bili razdeljeni v štiri kategorije: najboljši videospot, najboljši glasbeni plakat, najboljša dokumentacija glasbenega dogodka in najboljša podoba albuma. Strokovno žirijo so sestavljali: Emil Kozole, Urška Savič, Marijo Zupanov, Urša Premik, Maša Špiler, Denis Adanalić, Primož Zorko in Anja Banko. Izbrane nagrajenke in nagrajenci so prejeli različne nagrade, ki lahko umetnikom in umetnicam pripomorejo k dodatnemu razvoju.
Najboljši videospot: Petra Korent, balans – Ti si ogenj
Utemeljitev: Za na videz preprosto animacijo, ki v zgoščeno pripoved vnese hudomušne in premišljene detajle, nagrado prejme Petra Korent za režijo videospota Ti si ogenj skupine balans. Sunkovito gibanje stop-motion animacije sovpada z odsekano ritmičnostjo komada. Dobesedna in igriva ponazoritev besedila se v tehniki in materialu animacije intuitivno preliva v glasbo. Podoba hiti z zvokom do eksplozivnega konca obeh.
Najboljša dokumentacija glasbenega dogodka: Žan Gašperič, koncert Kokosy, Kino Šiška, 2023
Utemeljitev: Zmagovalna fotografija ni le konvencionalna dokumentacija glasbenega dogodka. Namesto klasičnega dokumentarno-realističnoopisnega pristopa si je avtor upal delati z eksperimentalnim fototehničnim in analognim pristopom. Medij beleženja resničnosti z uporabo inovativnih DIY tehnik avtor zmanipulira v orodje, ki vizualno poustvarja tudi spekter njegove čustvene introspekcije med poslušanjem glasbe.
Najboljši glasbeni plakat: Jan Kmet, Lelee balkan tour, 2022
Utemeljitev: Plakat Lelee balkan tour je duhovit in gledalca teleportira preko nostalgičnih občutkov v alternativno, brezskrbno preteklost. V poplavi vizualnih sporočil se loči od ostalih, vzbudi in obdrži pozornost ter na zabaven način poda potrebne informacije. Intervencija v obstoječo reklamo za senčnike znova potrjuje tezo, da je včasih manj res več.
Najboljša podoba albuma: Matjaž Rušt, Robert Marin (Najlepšemestonasvetu) in Nina Vrhovec, Trust The Rust, Kri Records, 2023
Utemeljitev: Album do konca izkoristi ready-made pristop – ime albuma so vzeli iz obstoječe fotografije, ki je postavljena na naslovnico albuma. Koncept je kvalitetno izpeljan in kontrast živo rumene kasete prebije arhaičnost in ga spravi v sodoben čas. Čeprav je kaseta opuščen medij, to niti ni pomembno, ker nosilec deluje bolj kot materialni simbol glasbenega albuma, ki ga z veseljem postavimo na polico. Zaupamo katrci, zaupamo starim producentom in zaupamo starim zvočnim nosilcem.