17.04.2020
Iz moje poslušalnice: Simona Moličnik
Prekaljena radijka je izbirala na osnovi sporočilnosti in začaranosti s tisto posebno energijo, ki se zgodi v trenutkih pravega muziciranja.

David in ukradeno pero - Danaja (Kamor greš ..., 2019)
Simona: Tale priredba Pengovove Danaje je ena od enajstih, nastalih ob projektu Kamor greš …, »v poklon brezčasnemu trubadurju,« kot je zapisala Teja Klobčar. David in ukradeno pero je novo, a mnogopomensko ime v svetu glasbe. Spretna glasbena simbioza klasičnega in jazzovskega pristopa s Tomažem Pengovom v osredju. Izjemno glasbeno svežino so prispevali: David Trebižan – klavir, Metod Banko – vokal, Sergej Randjelović Runjoe – vokal, Ana Mezgec – violina, Petra Juriš – viola, Samo Fučka – violončelo, Matej Špacapan – krilovka. Glasbena producentka je bila Brina Nataša Zupančič.
Kantavtorske kvante: Kamor greš ..., Tomaž Pengov (Sigic)
Vlado Kreslin in Marko Banda - Vsi so venci vejli (2019)
Simona: Ob tem posnetku se mi orosi oko. Je le izsek iz skoraj dvournega muziciranja ljudskih glasbenikov Prekmurja, s katerimi smo v okviru oddaje Slovenska zemlja v pesmi in besedi počastili 100. obletnico Priključitve Prekmurja in združitve prekmurskih Slovencev z matičnim narodom. To je bila Velika panonska muzika v mali dvorani Kulturnega doma v Beltincih. Muzika zemlje in pozabljene čutnosti. In vsa dvorana je pela.
Borut Mori in Igmar Janner - Dawn (2020)
Simona: Ena od tedenskih Prvih vrst urednice Alje Kramar. Harmonikar Borut Mori in violinist Igmar Jenner zlita v prefinjen, spoštljiv, dognan, tehnično natančno izdelan in hkrati več-slogovno (lahko bi rekli tudi glasbeno večjezično) odprt dvogovor. Veliki osebnosti, ki veličino ohranjata zase, za sočloveka in za glasbo, s katero nagovarjata.
Ajda Stina Turek in Andrej Prezelj - Gossip
Simona: Odlična Ajda Stina Turek in urednik Andrej Prezelj, ki enkrat mesečno prevzame vlogo kitarista v svoji Glasbeni preobleki. Ja, sam pravi, da »preoblači glasbo«. Ko sem prišla v studio, sem kar obsedela … besede bi bile odveč, ostal je prijeten, zadovoljen nasmeh na obrazu.
Jani Kovačič - Auschwitz tango (2020)
Simona: Saj smo navajeni, da Jani Kovačič s sporočili zareže. Ko se je oglasil pri meni z natančno izdelano zasnovo za Orfeja iz pekla, me je strlo. To mora v svet! Pa niti ni bilo tako preprosto. Počastil je Jani Kovačič Svetovni dan spomina na žrtve holokavsta, 27. januarja letos, s pretresljivo izdajo in več koncerti. Snemali smo prvega v Narodni galeriji. Jani se je odlično držal, še bolje potem v Atriju ZRC SAZU, kjer smo že predstavljali izdelek, to je monografija s CD-jko. Med srhljivimi pesemskimi (kantavtorskimi) sporočili sem izbrala nemara najbolj optimistično. V ritmu tanga napoveduje konec vojne in boljši čas.
Kantavtorske kvante: pesmi iz pekla (Sigic)
Iz uredništva:
Simona Moličnik je urednica uredništva glasbenega programa na Prvem programu Radia Slovenija in pravi, da pri svojem delu temelji na tem, da v programu med vsemi informativnimi vsebinami široko odpiramo prostor glasbi in glasbenikom - bodisi v živih izvedbah, bodisi v premišljenem glasbenem izboru, ki zna tudi globoko pogledati v arhiv, bodisi v spodbujanju glasbenikov k novim avtorskim skladbam in k novim glasbenim zgodbam.
Glede svojega izbora je povedala, da je tišina, ki je zajela muzične prostore, navidezna. A zarezala je neposredno v srž zavedanja o tem, kaj človeštvu pomeni glasba in kako pomembna je trilogija: glasba - izvajalec - občinstvo. V glasbi ni individualizma, v glasbi je poslušanje. Moj izbor temelji na sporočilnosti. Vsi posnetki so nastali v glasbeno produkcijski ekipi Radia Slovenija, pod okriljem Glasbenega uredništva Prvega programa Radia Slovenija. In prav vsi so začarani s posebno energijo, ki se zgodi v trenutku muziciranja – ob pravih pogojih, seveda. Hvala glasbenikom za številna nepozabna sodelovanja in za vse trenutke naježene dlake!
Sicer pa Simono vsi ljubitelji slovenske ljudske glasbe poznajo predvsem kot avtorico znamenite in trdožive oddaje Slovenska zemlja v pesmi in besedi, ki je redno na sporedu že več kot pol stoletja.
(Foto: Barbara Reya)