20.08.2021
Izbrano: The Beatles
Pesmi Beatlov, ki so jih v preteklosti obdelali številni jazzisti, iz inštrumentov članov Jazz Punt Big Banda odmevajo že leta, čeprav so sklepno dejanje z albumom A Tribute to The Beatles dobile šele pred kratkim.

Jazz Punt Big Band
A Tribute to The Beatles
samozaložba
2020
Puntarji, kot bi lahko imenovali člane Jazz Punt Big Banda iz Tolmina, vse od ustanovitve leta 2005 delujejo pod vodstvom pozavnista Matije Mlakarja, ki je poleg pevke Tanje Srednik edini profesionalni glasbenik. Ostali člani, vseh je triindvajset, so ljubiteljski glasbeniki, željni igranja tako jazzovsko kot funk, pop in latino obarvanih melodij. Ljubezen do muziciranja in rednih vaj jih je v letih delovanja pripeljala do zavidljivih dosežkov, med katerimi velja omeniti vsaj najvišje mesto na tekmovanju big bandov v Budimpešti (2013) in na mednarodnem tekmovanju big bandov v Češki Kamenici (2015) ter gostovanje v Litvi (2018). V vseh teh primerih so se predstavili z repertoarjem legendarne skupine The Beatles, ki je dodobra spremenila podobo popularne glasbe po vsem svetu. Aranžmaje za ta podvig so prispevali Anže Vrabec, Goran Krmac in Vid Žgajner. Poleg tega se je Tanji Srednik pri projektu pridružil Blaž Vrbič. Na splošno je prvi del interpretacijsko razgiban, za kar gredo vsaj deloma zasluge izmenjevanju med Srednikovo in Vrbičem. Za razliko od tega v drugem delu prevladuje določena mera pasivnosti, morda zaradi (pre)velikega števila skladb ali pa zaradi manj vokalnih vložkov. Ti zaradi okrnjenosti inštrumentalnih solistov, med katerimi izstopata le Mlakar in Mitja Jan (električna kitara), namreč pomembno prispevajo k raznolikosti.
Tematsko zaokroženi repertoarji orkestru tudi sicer niso tuji. Poleg rednih letnih koncertov so se njegovi člani doslej posvetili glasbi skupin Kraftwerk in Queen, a pesmi Beatlov, ki so jih v preteklosti obdelali že številni jazzisti, denimo Ella Fitzgerald, Shirley Bassey in Michael Bublé, iz njihovih inštrumentov odmevajo najdlje. Kljub temu so sklepno dejanje doživele šele pred kratkim, ko se je sedemnajst glasbenih točk trajno znašlo na nosilcu zvoka, poimenovanem A Tribute to The Beatles. Posnet je bil že leta 2017 v Kinogledališču Tolmin, nanj pa so umestili en duet (All You Need Is Love) in štiri inštrumentale: Lady Madonna, Day Tripper, Norwegian Wood in Eleanor Rigby, pri čemer slednji zaradi dolžine odstopa od celote. Na splošno je prvi del interpretacijsko razgiban, za kar gredo vsaj deloma zasluge izmenjevanju med Srednikovo in Vrbičem. Za razliko od tega v drugem delu prevladuje določena mera pasivnosti, morda zaradi (pre)velikega števila skladb ali pa zaradi manj vokalnih vložkov. Ti zaradi okrnjenosti inštrumentalnih solistov, med katerimi izstopata le Mlakar in Mitja Jan (električna kitara), namreč pomembno prispevajo k raznolikosti. Poleg omenjenih izstopajočih dveh glasbenikov se občutno redkeje solistično predstavijo še Teja Hvala (flavta), Tomaž Rus (alt saksofon) in Matej Zgaga (klavir). Prispevka slednjega ne gre zanemariti, saj ima pomembno vlogo v več skladbah, pri čemer izstopajo pesmi Here Comes the Sun, v kateri uvodoma podpre Tanjo Srednik, akordična Let It Be in inštrumentalno najbolj izčiščena, a žal tudi ena manj zanimivih Yesterday.
Vendar znajo kljub temu vstopi pihalno-trobilne sekcije presenetiti, denimo v uvodni skladbi I Want You, ki ima skupaj z Lady Madonno poudarjeno ritmično komponento. Za obogatitev treh štiriminutnih spevnih skladb poskrbi tudi žanrska pestrost. Ob baladah slišimo zametke bossa nove, reggaeja, funka in celo tradicionalno godbo, s katero jih vežejo začetki skupinske igre v orkestru. V duetu All You Need Is Love je v ospredju vokalno poigravanje z delom besedila, Srednikova in Vrbič se pri »Love is all you need« prepletata in pri »All you need is love« družno zazvenita v dvoglasju. Dejansko je jedro dogajanja prav vokal, pri čemer pevka skladbe izvaja s čistim, gibkim glasom izredno širokega emotivnega razpona, vključno s prosto vokalno improvizacijo (Can't Buy Me Love in Here Comes the Sun). V primerjavi z njo Vrbič zveni malce togo oziroma okorno, kot bi pretirano razmišljal o poteku melodije in besedilu. Največ nežnosti in s tem čustvene dinamike si upa vnesti v Something, zato je njegova izvedba v tej pesmi najboljša. Resda so tudi druge korektne, vendar večina ne premore živosti, s katero na drugi strani tako vešče streže Tanja Srednik, redna članica orkestra. In morda je prav v tem ključ uspeha: prej kot tehnično znanje štejeta zmožnost vživljanja (in poznavanja) v preostale glasbenike ter dolžina skupne odrske kilometrine. Kot kaže, te in pa žara za nadaljnje ustvarjanje Jazz Punt Big Bandu nikakor ne primanjkuje.