25.01.2018
Krona desetih let
V desetih letih se je ljubljanskemu kvartetu EightBomb zgodilo marsikaj, od uveljavitve na mednarodni rockabilly sceni do smrti ustanovnega člana in idejnega pobudnika Louja Jordaana. Nova plošča High Heeled Devil je krona desetih let obstoja benda.

EightBomb
High Heeled Devil
Martin's Garage
2018
V desetih letih se je ljubljanskemu kvartetu EightBomb zgodilo marsikaj, od uveljavitve na mednarodni rockabilly sceni do smrti ustanovnega člana in idejnega pobudnika Louja Jordaana pred dvema letoma in pol. Kljub travmatični izgubi soborca je bend ostal skupaj in se s tem globoko poklonil svojemu prijatelju, z nadaljevanjem skupaj začrtane poti pa ohranja njegov ogenj in duh živ.
Komadi so prepojeni s prepoznavnimi motivi, ki jih z bogato domišljijo in iskrivimi domislicami medsebojno prežemajo in nadgrajujejo z navihanim countryjem, punkovsko ostrino, gangovskim duhom, swingovsko poskočnostjo in zanosom surfa. Medsebojno prelivanje zakuha zgoščen in masten rokenrol, ki z eno nogo stoji v divjih petdesetih letih, z drugo pa ves čas vleče naprej od tradicije z bolj rezkimi in ostrimi prijemi.
Lou oziroma Loz je bil markanten človek in iskriv glasbenik. Izžareval je pripadnost. Tradicija rock’n’rolla mu je pomenila veliko in jo je dodobra prebrskal, a ob črpanju navdiha iz zakladnice ga je posebej vlekla uporniška, divja žilica psychobillyja. Njegov kredo je bila igriva in prodorna kitara, s katero se je izogibal klišejem in kalupom rockabilly glasbe, kar je usodno zaznamovalo in oblikovalo izraznost EightBomb. S pevcem in kitaristom Juretom Lenarčičem, kontrabasistom Matevžem Perovškom in bobnarjem Urbanom Ropotarjem je ustvaril čvrst in klen rockabilly kvartet nabritih in nagajivih rokenrol komadov.
Z drugim albumom Customized iz leta 2012 je po mračnejšem uvodu bend segel po svetlejšem zvoku in s pozitivno energijo nastavil in izoblikoval svojo govorico, ki je še zdaleč ni (bilo) tako lahko popredalčkati. V njegovem rockabillyju, psychobillyju, neorockabillyju, ali kakorkoli že poznačkamo EightBomb, bliska, vrši in poskakuje kopica izzivalnih, drznih in tudi povsem nepričakovanih detajlov, ki dajejo izraznosti benda ne le širino, ampak tudi svežino in nepredvidljivost. Tretji plošči Daytona Dynamite iz leta 2013, na kateri se je EightBomb še bolj izkristaliziral, je sledil živ, koncertni album Live At de Melkbus, posnet poleti 2014 v kultnem klubu na Nizozemskem.
Čeprav je ob izidu te koncertne plošče, na kateri je odlično ujet živi zanos EightBomb, veljalo, da gre za zadnji zvočni zapis benda z Loujem, nam nova, četrta studijska plošča High Heeled Devil prinaša sedem skladb, ki so bile posnete že januarja 2015 v studiu omenjenega kluba, le zaključna skladba, A Scar, je bila posneta po Loujevi smrti, februarja 2016. Na kitari se je bendu pridružil Loujev najstniški idol Jeroena Haamersa iz Batmobile, kar je (bilo) še eno tovariško posvetilo Louju, ki mu je plošča posvečena. Dotična skladba odstopa od preostalih po produkcijski plati, saj zveni, kot bi odmevala iz jame, in verjetno predstavlja most v nove čase, v katere je bend stopil z izgubo prijatelja. Še zdaleč pa ne gre za prelomni komad, temveč prej za srčno in tvorno nadaljevanje spočetega in zamišljenega.
Na High Heeled Devil se nam EightBomb predstavi v vsem svojem sijaju in žaru ter kot doslej deluje zelo kompaktno in trdoživo. Ko zažene svojo mašino, nimamo druge izbire, kot da se bendu prepustimo, saj komadi ne nihajo, ampak nagovarjajo s prepričljivim izlivom pozitivnosti in prodornosti. Pulzirajoči kontrabas, divji bobni, kitarske medigre miline in hrapavosti ter zaščitni rockabillyjevski napevi stopnjujejo žlahtnost opoja nesmrtnosti rokenrola in ponudijo obilico vrline in svobode. Snemalec plošče Marc Burger je vešče ujel neposrednost EightBomb in jo zapakiral v zelo pristen in prezračen album, ki diha od začetka do konca in nas dobesedno dvigne in navdihne s svojo pestrostjo, širino in razgibanostjo brezkompromisnega patosa in predanega nažiganja. Komadi so prepojeni s prepoznavnimi motivi, ki jih z bogato domišljijo in iskrivimi domislicami medsebojno prežemajo in nadgrajujejo z navihanim countryjem, punkovsko ostrino, gangovskim duhom, swingovsko poskočnostjo in zanosom surfa. Medsebojno prelivanje zakuha zgoščen in masten rokenrol, ki z eno nogo stoji v divjih petdesetih letih, z drugo pa ves čas vleče naprej od tradicije z bolj rezkimi in ostrimi prijemi. Plošča High Heeled Devil je krona desetih let obstoja benda Eight Bomb.