07.11.2016

Portret nove glasbene generacije: Sara Čano

Violončelistka Sara Čano je v oktobru posegla po dveh prvih mestih na mednarodnih tekmovanjih.

Tanja Benedik

Sara Čano in pianistka Ana Rus
Foto: Saša Čano

Mlada ljubljanska violončelistka Sara Čano je bila rojena leta 2000 v družini glasbenikov. Prvi violončelo je dobila v roke pri šestih letih in se začela učiti pri svoji mami, prof. Aleksandri Čano Muharemović na glasbeni šoli Ljubljana Moste-Polje. Izpopolnjevala se je na mojstrskih tečajih pri prof. Davidu Grigorianu, prof. Reinhardtu Latzku, prof. Martinu Löhru, prof. Thorleifu Thedeenu, na beograjskem “Cello festu“ pri prof. Denisu Shapovalovu in prof. Draganu Djordjeviću in tudi na Poletni akademiji na Mozarteumu s prof. Clemensom Hagenom. Letošnjemu vabilu na mojstrski tečaj v okviru 17. glasbenega foruma Trenta pod mentorstvom prof. Roberta Nagya (soločelista dunajskih filharmonikov) je sledil nastop v slovitem dunajskem Musikvereinu (september 2016). Obiskuje 3. letnik Konservatorija za glasbo in balet v Ljubljani v razredu prof. Miloša Mlejnika.

Prejema številne nagrade in priznanja, med najnovejše sodijo 2. nagrada in posebna nagrada na mednarodnem tekmovanju “R. Matz“ v Čakovcu – Hrvaška (2016), 1.nagrada in posebna nagrada za izvedbo Dotzuerjeve skladbe na 6. mednarodnem tekmovanju mladih violončelistov “J.J.F. Dotzauer“ v Dresdnu – Nemčija (oktober 2016) in 1. mesto na 11. mednarodnem temovanju mladih violončelistov “A. Janigro“ v Poreču – Hrvaška (oktober 2016)

Bila je izbrana za solistični nastop in RTV snemanje z orkestrom KGBL (Saint-Saëns: Labod). Konec februarja je imela solistični recital v ciklu ”Zvoki mladih v Unionu“ Glasbene mladine Ljubljanske. Nastopila je kot solistka z orkestrom na poletni šoli “Strings“ v Leskovcu (Srbija) s skladbo “Madžarska rapsodija“ Davida Popperja. Od septembra 2015 je Sara štipendistka Mestne občine Ljubljana.

Uspešno nastopa tudi v duu z Nikolom Pajanovićem (violina-violončelo), s katerim sta dosegla visoke rezultate na treh mednarodnih tekmovanjih (Ars nova v Trstu, G. Tarini v Piranu in Ohridski biser v Ohridu).

Sara Čano: »Pravkar sem se vrnila z dveh tekmovanj za mlade violončeliste: “J. J. F. Dotzauer“ v Dresdenu, kjer sem dobila 1.nagrado in še posebno nagrado za izvedbo Dotzauerjeve skladbe, in v Poreču na “A. Janigro“ tekmovanju, kjer sem tudi zmagala v svoji kategoriji. To prestižno dvoetapno tekmovanje v Dresdnu je specifično, ker moraš na tekmovanje dobiti vabilo, program pa je zelo zahteven in obsežen.

Z zaključkom šolskega leta so se zame začele aktivne počitnice. Najprej sem obiskala mojstrski tečaj na Mozarteumu pri prof. Clemensu Hagnu, zatem sem na povabilo prof. Dragana Đorđevića imela solističen nastop z orkestrom “Strings“ na poletni šoli glasbe v Leskovcu (Srbija), konec poletja sem preživela v Trenti na 17. glasbenem forumu na mojstrskem tečaju pod mentorstvom prof. Roberta Nagya, solista in prvega violončelista Dunajskih Filharmonikov. Sledil je še nastop v slovitem Musikvereinu in finale priprav za tekmovanje v Dresdnu.

V prihodnje me čaka polovični koncertni nastop v sklopu cikla Glasbene mladine na Magistratu in veliko novega programa, ki ga nameravam v kratkem naštudirati. O študiju še ne razmišljam tako aktivno, odprte imam možnosti doma in v tujini.

V glasbi je veliko čustev. Poslanstvo nas glasbenikov je, da preko inštrumentov približamo glasbo običajnim ljudem in tudi pri njih vzbudimo določena čustva. Ko študiram neko skladbo, si skušam vsa ta čustva čim bolje predstavljati, zato vsakič poiščem neko zgodbico. Če skladba govori o ciklu življenja, razmišljam o vsem, kar vpliva na začetek neke nove dobe, novega življenja in to potem prikažem skozi igranje. Glasbeniki moramo biti čim bolj čustveno razviti, dejansko smo bolj občutljivi.«