11.03.2025
Trio Tempestoso na ptujskem gradu
Koncert tria Tempestoso v Slavnostni dvorani ptujskega gradu je potekal v okviru projekta Talenti EU regije v sodelovanju s programom Ars.

V petek, 28. februarja, je bil v Slavnostni dvorani ptujskega gradu izveden koncert tria Tempestoso, ki ga sestavljajo trije vidni predstavniki mlajše glasbene generacije: harmonikarica Sanja Mlinarič, violončelist Urban Megušar in klarinetist Andraž Golob. Vsi študirajo v tujini in so se na skupno pot podali ob koncu študija, ko so se vpisali na mojstrski študij komorne igre v Berlinu. Trio Tempestoso je prejemnik prestižne nagrade Borisa Pergamenscikowa ter nagrade Dwighta in Ursule Mamlok za izvajanje sodobne glasbe, sicer pa se s klasičnim in sodobnim programom predstavlja na koncertih v Sloveniji in tujini (Konzerthaus Berlin, Musikvereinu Graz). Andraž Golob je obenem bas klarinetist Berlinskih filharmonikov. Koncert na ptujskem gradu je organiziral Program Ars Radia Slovenija v sodelovanju s Pokrajinskim muzejem Ptuj Ormož. S programom Ars trio sodeluje v okviru projekta Talenti EU regije, ki obravnava problem bega možganov in uveljavljenim umetnikom odpira možnost za udejstvovanje tako na domači sceni kot tudi v tujini. Povezuje radijske, televizijske in spletne vsebine ter vzpostavlja povezave z evropsko kohezijsko politiko. Večer je bil lepa priložnost za seznanitev z mednarodno uveljavljenimi slovenskimi umetniki iz tria Tempestoso. Očitno se slovenski glasbeniki lahko prebijejo na svetovna prizorišča in prav je, da domače občinstvo dobi priložnost, da izrazi podporo in navdušenje.
Umetniki so se predstavili s klasičnim programom, ki pa je zajemal tudi delo iz 20. stoletja. Najprej so zaigrali aranžma za klarinet, violončelo in harmoniko Suite Pulcinella Igorja Stravinskega, sledila je priredba Haydnovega Klavirskega tria št. 39 v G-duru, zatem pa so odigrali sodobno delo Breathe Finca Sebastiana Fagerlunda in za zaključek Le Grand Tango Astorja Piazzolle v aranžmaju za klarinet, violončelo in harmoniko. Po navdušenem sprejemu vnaprej pripravljenega programa so zaigrali še dodatek The Klezmer's Freilach. Zvok tria je vrhunski in ubran, s poudarkom na detajlih, v katerih se zrcali izjemna muzikaličnost in akademsko znanje glasbenikov ter brezhibna dinamika, ki je obenem odraz njihove izjemne usklajenosti. Glasbeniki so pokazali pretanjeni posluh za komorno igro, kar je zagotovo sad njihovega mojstrskega študija. V enem dihu so odigrali temo iz Pulcinelle, kateri so sledili naslednji stavki v tehtni priredbi samih izvajalcev. Glasba Stravinskega je dobila virtuozno in temperamentno podobo v živahnem tempu, ki je od njih zahteval popolno uglašenost in odlično pripravljenost. Počasni stavek je izpostavil vsakega glasbenika posebej. Njihovo podajanje melodije se je stopnjevalo v hitro in gosto prepletenost v odrezavem tempu, ki ni dopuščal premora. S svojo medsebojno uigranostjo in muzikaličnostjo so nas resnično navdušili.
Haydnov Klavirski trio št. 39 v G-duru v priredbi glasbenikov iz tria Tempestoso je zvenel bolj svečano. Uglajeni zvok treh inštrumentov je spletel barvito in mirno melodijo, v kateri smo začutili toplino izraza te harmonične izvedbe. Drugi stavek se je izkazal za zmernega, v njem je prišla do izraza harmonika, ki je ob spremljavi preostalih glasbil zvenela precizno jasno. Bolj barvit zvok je imel klarinet, ki je nadaljeval temo, nato pa so jo skupaj razvili v mirni zaključek. Tretji stavek je zahteval dobršno mero virtuoznosti, kateri so bili izvajalci zlahka kos in so zadihali družno v temperamentni melodiji s folklornim pridihom. Tretji stavek se razvije v vrtinec hitrega tempa in markantne melodije, ki so ga glasbeniki podali dosledno in usklajeno, prav razživeli so se v skupnem muziciranju, ki je hkrati dopustilo vsakemu izmed njih, da razkaže svoje odlike.
Skladba Breathe Sebastiana Fagerlunda je posvečena skladateljevemu preminulemu prijatelju in v treh stavkih opisuje njegovo življenje do zadnjega diha (Recitacija, Scherzo, Elegija). Prične se v dolgem dihu klarineta, ki ga v nadaljevanju pospremi čelist v dolgem loku, vse do tišine. Trepetavo se jima pridruži harmonika in se z njima izpoje v dolgih dihih, v katerih pride do izraza zdaj čelo, zdaj klarinet. Pretresljivo seganje v višine napoveduje nov dolgi lok tragične melodije, ki jo izpojejo do skrajnosti. Čustveni in ekspresivni del se razvname v hitro in lucidno igro iskrivih kratkih zvokov, povezanih v tempu do premora, v katerem se znova pojavi turobna melodika, ki se razvije v žalostno ekspresijo, dokler ne zamre.
Živahnejši del večera je obetal Piazzolov Veliki tango v aranžmaju za klarinet, violončelo in harmoniko. Do izraza je prišla izjemna profesionalna pripravljenost tria Tempestoso. Melanholična izpovednost se je zrcalila v vsakem glasbilu posebej in se zlila v čustveno in virtuozno celoto, ki je razkrila globino tanga v izjemno fini, virtuozni in zanosni izvedbi. Zlasti hitre pasaže so bile izvedene filigransko precizno in občuteno. Glasbeniki so dali tangu svojo podobo, ki se je ločevala od znanih izvedb po izvirnosti in tehnični bravuroznosti. V dodatku, The Klezmer's Freilach, pa je klarinetist Andraž Golob povedel kolega v vrtoglavi ritem, da so skupaj razkazali občutek za melodiko in ritem.
Večer je bil lepa priložnost za seznanitev z mednarodno uveljavljenimi slovenskimi umetniki iz tria Tempestoso. Očitno se slovenski glasbeniki lahko prebijejo na svetovna prizorišča in prav je, da domače občinstvo dobi priložnost, da izrazi podporo in navdušenje. Članom tria želimo uspešno nadaljevanje svetovljanske poti, veselimo pa se tudi novega albuma s posnetim programom, ki bo izšel v kratkem.
Posnetek koncerta na Programu ARS lahko poslušate TUKAJ.