29.12.2019

Zgodba o človeku

Gašper Selko (X.U.L.) je na svojem prvencu VOID – A Story About a Man uspel skladateljstvo prestaviti v dodatno ležišče ali dodati še eno koordinato k poslušalčevemu dojemanju glasbe.

Miroslav Akrapović

VOID - A Story About a Man

X.U.L.

VOID - A Story About a Man

samozaložba
2019

Zgodba enega človeka je pravzaprav najprej človeška zgodba, ki si skuša podrediti refleksijo vseh človeških lastnosti, veščin in vrlin. Četudi gre za posamično zgodbo s pozicije posameznika, je tisto, kar jo dela univerzalno, dostopno in za vsak dovzet trenutek karseda dojemljivo, način, kako zgodbo slišimo, vidimo, beremo. X.U.L. vešče prepleta zvočne vzorce, prvine in teksture, ki se gibljejo od sodobnega glasbenega klasicizma pa vse do improvizirane elektronske godbe. Na trenutke so v tem zvočnem pripovedovanju meje popolnoma zabrisane, drugič jih avtor skozi formatiranje dramaturgije po lastni intuiciji in navdihu postavlja v ospredje.

Gašper Selko (X.U.L.) je na svojem prvencu VOID – A Story About a Man uspel skladateljstvo prestaviti v dodatno ležišče ali dodati še eno koordinato k poslušalčevemu dojemanju glasbe. Verjetno vsi poznamo tisti občutek, ko se slišnost prelevi v fizično čutečnost. Ko zvok, ki ga zaznavamo možgansko, v določenem frekvenčnem razponu postane otipljiv, kot da bi mu bilo možno določiti agregatno stanje, ki je na vhodu in izhodu senzoričnih centrov. Tukaj ne mislim na kratkoročno kratkotrajne dražljaje, temveč in izključno na občutenje globokega glasbenega doživljanja. In ta album je resnični doživljaj. X.U.L. vešče prepleta zvočne vzorce, prvine in teksture, ki se gibljejo od sodobnega glasbenega klasicizma pa vse do improvizirane elektronske godbe. Na trenutke so v tem zvočnem pripovedovanju meje popolnoma zabrisane, drugič jih avtor skozi formatiranje dramaturgije po lastni intuiciji in navdihu postavlja v ospredje. Toda album ostaja v svojem izpovednem loku in v zvočni naraciji vselej koherenten in tenkočutno pretočen. 

VOID – A Story About a Man vsebuje vse značilnosti ambivalentnosti in ambientalnosti, ki se na tistih izhodnih točkah poslušalčevega dojemanja reflektira kot intimna čustvena izkušnja. Ne preseneča, da si je Gašper Selko v sodelovanju s koreografinjo Tino Habun omislil avdio-vizualni performans, ki ponuja večplastno multižanrsko doživljanje zgodbe enega človeka. Ples se tukaj razkriva kot vrhunec telesnega podoživljanja glasbe in eden od stebrov otipljive izkušnje. Skozi preplet osmih skladb so besede, ki naj bi lirično zaobjele misli enega človeka, skoraj ali popolnoma odveč. V čudovitem zvočnem muralu In The Depths Of Mind, v In Memoriam pa dežujočih krhotinah Pieces in melanholično sanjavih Waves smo priče skoraj kinetično zasnovani pripovedi, ki se pred našimi ušesi zavrti kot nekakšna filmska miniatura. X.U.L. nam dovoljuje premišljevanje in fantazijo le v območju svojih dodelanih in zaključenih skladb, ki skupinsko tvorijo celovito zgodbo enega človeka, a je lahko vsak njen posamični delček popolnoma neodvisen avtorjev glasbeni artefakt. To še posebno pride do izraza v skladbi In Your Eyes, ki premore pevsko lirični poklon ljubezenski zavezi, ali povedano skozi besedilo avtorja: »I'm not afraid, cuz' you are next to me. / You see real me ... I see us, in your eyes ...« Zgodba enega človeka je zgodba tisoč in ene ljubezni. Zgodba ene ljubezni je zgodba tisoč in enega človeka.