20.04.2020
Impresije brezskrbnih poletnih pohajkovanj
Logaški producent na novi kratkometražni izdaji z naslovom A Little Flower za britansko založbo Fruit Merchant predstavlja tri s soncem obsijane house štikle, kot nalašč za peščena festivalska plesišča, in navdahnjeni remiks založniškega kolega Manuela Fischerja.
Christian Kroupa
A Little Flower
Fruit Merchant
2020
Producent/DJ Christian Kroupa, ki je na domači house in techno sceni aktiven že skoraj desetletje, predstavlja še eno v seriji kratkometražnih izdaj za specializirane tuje založbe plesne glasbe. V zadnjih letih Kroupa večinoma ustvarja pod psevdonimom Alleged Witches ter skozi motiviko črne magije in hipnotičnih vokalnih vzorcev raziskuje perkusivno usmerjene odvode sodobnega obrednega techna. Kot Alleged Witches se je doslej podpisal pod uspešne izdaje za angleški založbi Meda Fury in Dimensions Recordings ter svojo Greyhound Days. Njegovi prepoznavni štikli so našli mesto na londonskem NTS Radiu, v oddaji BBC-jeve radijske eminence Mary Anne Hobbs in v miksih selektorjev, kot sta Ben UFO in Roi Perez. Kroupa se na novi izdaji pod lastnim imenom stilistično oddaljuje od šamanističnih plesnih gruvov in se vrača h koreninam, v čas EP-ja A Dangerous Game (Farbwechsel, 2015). Tenkočutni logaški producent na novem EP-ju servira blagozvočne house štikle, ki v sebi nosijo impresije brezskrbnih poletnih pohajkovanj in odmev bolj sentimentalnih odtenkov italo housa. Škoda le, da A Little Flower ni izšel že pred petimi leti, ko je bila popularnost tovrstnih estetik na vrhuncu.
EP A Little Flower zveni kot posvetilo formativnim letom oblikovanja njegovega izraza v prvem desetletju novega stoletja in globalnega lo-fi house vala, utelešenega v izdajah založbe Lobster Theremin. Ni naključje, da je bil Hidden Spheres, vodja založbe Fruit Merchant, pri kateri je EP izšel, eden od pomembnih sopotnikov trenda ekstatično melanholičnega housa, zavitega v zaprašeno lo-fi patino. Kroupa se ponovno spogleduje s formo libidinalno zadržanih plesnih štiklov, ki funkcionirajo tako pri introspektivnem sprehajanju po gozdu kot pri kolektivni telesni meditaciji na plesišču. Vendar rezultat tokrat ni več lo-fi, pač pa dodelana in spolirana zvočna slika.
Uverturo A Little Flower zaznamuje retro-nostalgična estetika na meji med sintovskimi arpeggii Giorgia Moroderja, propulzivnimi ritmi italo housa in atmosferičnostjo new age glasb iz osemdesetih let prejšnjega stoletja. Podoben recept najdemo pri danes najpopularnejšem izmed izvornih lo-fi house producentov, Palms Traxu, ter varovancih založbe Dekmantel. Kroupa se torej drži preverjenih vzorcev, a jim vdihuje lastno identiteto. Naturalistično simboliko cvetlic v zvok prevaja skozi umeščanje lebdečih padov in ambientalnih sintovskih linij, v primeru komada Bouquet of Flowers pa uporabi terenske posnetke s poletnega travnika in tako ustvarja nekakšen bukolični house. Tudi Blind to the Beauty kliče po refleksiji ob lepotah, ki nas obdajajo. Dodatna afirmacija protiurbanega sentimenta so eterični ženski zborovski glasovi, ki zaradi youtubovih algoritmov spomnijo na vse bolj priljubljene bisere zgodnjega japonskega ambienta. Za razliko od naštetih je remiks komada Blind to the Beauty založniškega kolega Manuela Fisherja z intenzivnejšimi tolkalskimi vložki, obrednimi vzkliki in nekoliko agresivnejšim tonom edini primer neposredne plesne koračnice za vrhunec noči.
Tenkočutni logaški producent na novem EP-ju servira blagozvočne house štikle, ki v sebi nosijo impresije brezskrbnih poletnih pohajkovanj in odmev bolj sentimentalnih odtenkov italo housa. Škoda le, da A Little Flower ni izšel že pred petimi leti, ko je bila popularnost tovrstnih estetik na vrhuncu.