11.06.2013
Petindvajset častnih za Pridigarje
Nekoč, pred petindvajsetimi leti, se je pred občinstvom prvič predstavila zasedba Pridigarji. Od takrat se je zvrstilo mnogo odrov, preteklo veliko tekočin in zapisalo nič koliko pesmi. In ves čas se je hihitalo, smejalo ter krohotalo, vse do solz, kadar so zagodli Pridigarji.

Različni izvajalci
Pridigarji XXV
Front Rock / Subkulturni azil / Giljotina
2013
Pridigarji XXV je album, na katerem je petindvajsetih različnih slovenskih izvajalcev priredilo petindvajset pesmi zasedbe Pridigarji ob njenem jubilejnem petindvajsetletnem pojavljanju na odrih v Sloveniji in prek meja. Premierna predstavitev se je odvila 25. maja, praktično dva tedna nazaj, na slavnostnem koncertu na odru ormoškega Unterhunda. Koncertni oder so si razdelili Pridigarji vseh zasedb skozi čas ustvarjanja vse tam od leta 1987. Generacijski most so poudarile zasedbe Scuffy Dogs – novogoriške ska punk staroste, izkušeni mariborski punk'n'rolerji Muškat Hamburg in ZMP; divji punk rock iz Slovenj Gradca, ki zanimivo dozoreva. Ob tem slavnostnem dogodku, ki je ponazoril časovni presek in aktualno ustvarjalno pot Pridigarjev, so predstavili ilustracije Igorja Muršiča, CD zbirko različnih pesmi iz bogatega izročila zasedbe z naslovom Retro dizajn, nov glasbeni spot za pesem Smrt v režiji Vitomirja Kavčiča in novo knjigo Revni kot cerkvene miši izpod basovskih prstov Pridigarja Davorina Bešvirja – Dabeta
Pri konceptu in izvedbi zbirke različnih izvajalcev ima vidno vlogo Giljotina.org, slovenska donatorska DIY glasbena založba in spletna skupnost za izvajalce, povezane s punkom, kot je zapisano na njeni spletni strani. Zdi se, da so sodelujoči bendi izbrani prav v duhu poslanstva kolektiva Giljotina. Brez dvoma je album Pridigarji XXV punk rock plošča, ki predstavi del glasbene zapuščine Pridigarjev, vzorčene na šestih albumih in sedmi palčni vinilki. Petindvajset slovenskih bendov se je z lastnim glasbenim pristopom in s širino tudi izven žanrskih meja zlilo z godbo Pridigarjev, z njihovim receptom mešanja mehke karibske ska glasbe in urbanega neuglajenega punk rocka, ki se rad poigrava z eksplozijami zvoka in ritmičnim drvenjem. In ta je vedno dobro začinjen s hudomušno in neposredno poetiko besed značilnega znižanega vokala.
Petindvajset zasedb, med katerimi so tako zveneča imena slovenskega rocka (Demolition Group, Elvis Jackson, Srečna Mladina, Ana Pupedan, ...) kot tista, ki šele prihajajo (Sell Out, Bütli, SZD, ...) in tista, ki so od vedno in za vedno. S tem albumom ne proslavljamo le Pridigarjev temveč tudi močno in zrelo glasbeno sceno, ki je v navidezni senci medijsko sprejemljivejših glasbenih izrazov in načinov zrasla v obsežen prostor z neodvisno glasbeno produkcijo. To poganja velika ustvarjalna želja in malo denarja. Obrt versus industrija? Pa si osvetlimo slavljeni dogodek v svetovnem in zgodovinskem merilu: Elvis Presley ni avtor niti ene pesmi, s katerimi se je povzpel na rock'n'roll prestol in bo tam za vedno ostal. Pridigarji so po grobi oceni naredili kakšnih sto avtorskih skladb in bodo za vedno ostali Pridigarji ter gredo naprej. Petindvajset slovenskih bendov je imelo možnost slediti Elvisu na prestol, z glasbeno zbirko Pridigarji XXV pa so se nasprotno odločili slediti glasbi ormoških Pridigarjev in njihovemu hard core ska panku, podmazanemu z grobo vokalno opremo satirične kritike družbe. Časi niso romantični in tudi glasba ne more biti – tako še en letošnji jubilant (avgusta bo dopolnil osemdeset let), skladatelj Jure Robežnik, razmišlja o trenutnem stanju slovenske popevke. Čeprav izjava prihaja iz povsem druge glasbene perspektive, govori o tem, da je sodobna avtorska glasba tista, ki v ustvarjalnem procesu povzema družbene razmere. In prav vse zasedbe so dosledno pristavile lasten glasbeni način v priredbe družbeno angažiranih in hkrati zimzelenih pesmi Pridigarjev. Z albumom Pridigarji XXV smo tako dobili petindvajset neromantiziranih in sodobnih priredb z dodano vrednostjo brezkompromisnega avtorskega pristopa sodelujočih. V CD obliki je album dostopen preko mariborske založbe Subkulturni azil. Z njene spletne strani si lahko zastonj pretočite single izid predelave pesmi Alarm zasedbe Srečna mladina. Nehvaležno je izpostaviti le enega izvajalca ali le eno pesem, in vendar na tem mestu dodajam single izboru uredništva še naslednje predelave pesmi: skupina Cyphre Louis je na plošček prispevala predelavo pesmi Živalska farma in jo odela v samosvojo surf folk rockersko izvedbo; pristavljam tudi izvrstno Zlobne babice žrejo dojenčke v izvedbi zasedbe Buetli in do nerazpoznavnosti distorzirano in minimalizirano Izterjevalec hardkorovcev Wasserdicht.
Za pretok celotnega albuma na vaš računalnik ali telefon obiščite stran Giljotina.org. Dolpoteg je brezplačen, vendar je odprta tudi možnost plačila za vse tiste, ki želijo denarno in moralno podpreti avtorje in sodelavce projekta Pridigarji XXV. Za še kaj podobnega v prihodnosti.
Pridigarji so petindvajseto obletnico proslavili ustvarjalno in delovno. S pričujočo zbirko priredb različnih slovenskih izvajalcev je glasbeno občinstvo dobilo pregled glasbenega ustvarjanja skozi čas ter pogled na raznoliko aktualno glasbeno sceno zasedb, založb, kolektivov in občinstva, ki sobiva z ustvarjalno energijo Pridigarjev.