28.09.2016
17. srednjeveški dan in 16. festival srednjeveške in renesančne glasbe
Od 28. septembra do 1. oktobra se bo v središče Ljubljane vrnil srednji vek.

Ljubljana, 28. - 30. september 2016
17. srednjeveški dan in 16. festival srednjeveške in renesančne glasbe
Sreda, 28. septembra 2016, ob 20.00
Mini teater, dvorana Bernard-Marie Koltès, Križevniška 1, Ljubljana
PIVE, PAVANE & SALTARELLI – plesna glasba 15. in 16. stoletja, Ensemble Calliope (Italija)
Četrtek, 29. septembra 2016, ob 20.00
Mini teater, dvorana Bernard-Marie Koltès, Križevniška 1, Ljubljana
HEXACHORDUM APOLLINIS – nemška glasba za čembalo, Márton Borsányi - čembalo (Madžarska)
Petek, 30. septembra 2016, ob 20.00
Križevniška cerkev, Trg francoske revolucije 1, Ljubljana
CARA MIA CETRA – po sledeh pojočih harfistk, Tanja Vogrin - sopran in triredna italijanska harfa (Slovenija)
Ljubljana, kot druga mesta s starim jedrom, gradi svojo zgodovinsko tradicijo. Tudi s pomočjo dogodkov, kot sta Srednjeveški dan in Festival srednjeveške in renesančne glasbe. Organizator, Mini teater, je poskrbel, da dogajanje ne bo osredotočeno le na »domicil« na Križevniški ulici, temveč se bo razširilo vse do Novega trga in drugih lokacij v Stari Ljubljani.
Program Srednjeveških dni v Ljubljani je zasnovan kot preplet znanja že uveljavljenih iz izkušenih ustvarjalcev in poustvarjalcev ter talenta, ambicije in zagona mladih, ki se na njihovo pot šele podajajo. Ne le med obiskovalci, tudi med ustvarjalci mora prihajati namreč do pomembne medgeneracijske dinamike ter prenosa znanj in učenja mlajših od starejših. Mladi (po)ustvarjalci pa že uveljavljene načine in prakse vedno in dobrodošlo postavljajo v sodobnejše okvire, ki delajo program Srednjeveških dni v Ljubljani vedno znova aktualen in ustrezno posodobljen. V programu bodo sodelovali umetniki s Češke, iz Italije in Slovenije. Tako prebivalci kot obiskovalci Ljubljane in številni turisti bodo ponovno navdušeno potovali v preteklost, z brezplačno naravo srednjeveških dogodkov pa bo ogled omogočen vsem - tudi tistim, ki jim finančne zmožnosti tega sicer ne bi dovolile.
V Mini teatru in v Križevniški cerkvi bo potekal tridnevni festival srednjeveške in renesančne glasbe, ki ga je zasnoval Domen Marinčič. Poudarek je na kakovostnemu izboru glasbenih skupin, od katerih nekatere sodijo v sam evropski in svetovni vrh. Vedoželjni otroci in mladi pa se bodo skozi sproščeno druženje in sodelovanje učili o glasbi in različnih glasbenih obdobjih ter ustvarjalcih. Spoznavali bodo glasbila preteklosti in načine igranja nanje, izdelovali preproste inštrumente, ob poslušanju koncertov uveljavljenih mednarodnih glasbenih izvajalcev pa spoznavali bogato glasbeno dediščino in zapuščino tako Slovenije kot Evrope.
V soboto pa se bo po Ljubljani odvijal Srednjeveški dan, ko bodo obiskovalci lahko izkusili življenje tistega časa. Podroben program: TUKAJ.
PROGRAM 16. FESTIVALA SREDNJEVEŠKE IN RENESANČNE GLASBE
Sreda, 28. septembra 2016, ob 20.00
Mini teater, dvorana Bernard-Marie Koltès, Križevniška 1, Ljubljana
PIVE, PAVANE & SALTARELLI – plesna glasba 15. in 16. stoletja
Ensemble Calliope (Italija): Fabio Accurso - lutnje, Gianpaolo Capuzzo - flavte, Massimiliano Dragoni - tolkala in psalterij
Spored: Guglielmo Ebreo, Domenico da Piacenza, Giovanni Ambrogio Dalza, Tarquinio Merula, neznani skladatelji
Na koncu srednjega veka so začeli plesni mojstri na dvorih po severni Italiji zapisovati plesno glasbo, ki so jo glasbeniki dotlej improvizirali. Guglielmo Ebreo in Domenico da Piacenza sta v rokopisih zapustila najzgodnejše ohranjene koreografije. Po njunih nizkih plesih in ballih se bomo podali v 16. stoletje, ko je izšla vrsta tiskov s plesno glasbo, in spored sklenili z glasbeno bolj samostojnimi in virtuoznimi instrumentalnimi skladbami plesnega značaja s konca stoletja.
Četrtek, 29. septembra 2016, ob 20.00
Mini teater, dvorana Bernard-Marie Koltès, Križevniška 1, Ljubljana
HEXACHORDUM APOLLINIS – nemška glasba za čembalo
Márton Borsányi - čembalo (Madžarska)
Spored: Georg Böhm, Dieterich Buxtehude, Matthias Weckmann, Johann Pachelbel
Čembalist Márton Borsányi izvaja glasbo največjih nemških skladateljev za glasbila s tipkami pred Johannom Sebastianom Bachom, tudi variacije iz zbirke Hexachordium Apollinis (Šest strun Apolonove lire) Johanna Pachelbla. Pachelbel je postavljal glasbo pred vse druge umetnosti, saj je menil, da izhaja iz petja angelov in gibanja nebesnih teles, hkrati zaobjema vsa človeška čustva in vlada duši.
Petek, 30. septembra 2016, ob 20.00
Križevniška cerkev, Trg francoske revolucije 1, Ljubljana
CARA MIA CETRA – po sledeh pojočih harfistk
Tanja Vogrin - sopran in triredna italijanska harfa (Slovenija)
Spored: Luzzasco Luzzaschi, Giacomo Gorzanis, Girolamo Frescobaldi, Giulio Caccini, Sigismondo d'India, Giovanni de Macque, Giovanni Girolamo Kapsberger, John Dowland, Robert Johnson, Anthony Holborne
Tanja Vogrin oživlja umetnost pojočih harfistk, kot so Laura Peperara iz Ferrare, Settimia Caccini iz Firenc in Adriana Basile iz Rima. Italijanski repertoar na prelomu 16. stoletja dopolnjuje z glasbo iz Anglije, kjer se je tradicija petja ob harfi ohranila vse do danes. Ljubezenske tožbe in pastoralne pesmi se prepletajo z razigrano ekstravaganco zgodnjebaročnih instrumentalnih skladb.