26.07.2012

Festival Radovljica, 30-tič

V Radovljici letos poteka že 30. festival stare glasbe. Od 4. do 19. 8. bo na lokacijah v Radovljici in Velesovem na sporedu 10 koncertov, izvedeni pa bosta tudi delavnici za pevce in pianiste.

uredništvo

Orlando Consort (foto: Emma Brown)
Foto: Emma Brown

Mineva 30 let, odkar je v Radovljici prvič zazvenela stara glasba. Letos se bo na tradicionalnih lokacijah v Radovljici in Velesovem (Radovljiška graščina, Cerkev sv. Petra v Radovljici, Cerkev Marijinega oznanjenja v Velesovem) med 4. in 19. avgustom zvrstilo deset mednarodnih koncertov in celodnevni delavnici za pevce in pianiste.

Na otvoritvenem koncertu bodo zazvenele nekatere izmed največjih glasbenih mojstrovin 15. stoletja iz Italije, Anglije, Francije in Nizozemske v izvedbi vokalnega ansambla Orlando Consort, ki deluje že od leta 1988 in slovi kot eden najbolj poznavalskih in inovativnih ansamblov za srednjeveško in zgodnjerenesančno polifonijo. Dva dni po otvoritvi bo nastopil izjemni slovenski klarinetist Mate Bekavac in na solističnem recitalu povezal izvirne skladbe in lastne transkripcije glasbe 18. in 20. stoletja. V Radovljico se po lanskem uspehu vrača izjemni britanski tenorist, pianist in igralec Ian Honeyman. Tokrat bo izvajal Schumannove samospeve in pesmi Ralpha Vaughana Williamsa ter se pri tem na klavirju spremljal sam; to tradicijo poznamo predvsem iz antike in renesanse, a je bila živa še v romantiki in na začetku 20. stoletja.

Na četrtem koncertu bosta Leila Schayegh in Edoardo Torbianelli predstavila sonate za violino in klavir W. A. Mozarta v kontekstu njegovih sodobnikov. 11. avgusta se bomo preselili v Velesovo. Edoardo Bellotti in Marimo Toyoda bosta na tamkajšnjih orglah izvajala Bachove skladbe po vzoru italijanskih mojstrov in Händlovo glasbo v zgodovinskih transkripcijah za orgle štiriročno. Naslednji večer bosta mlada flavtistka Anne Freitag in mojster improvizacije Rudolf Lutz igrala Bachove sonate za flavto in čembalo in v enakem slogu improvizirala preludije, fuge, variacije in kanone.

Na festival se vrača eden redkih slovenskih ansamblov za staro glasbo musica cubicularis. Božena Angelova, Žiga Faganel, Domen Marinčič in Tomaž Sevšek bodo na zgodovinskih glasbilih predstavili triosonate treh najvplivnejših italijanskih avtorjev in njihovih nemških kolegov.

The Dowland Project (foto: arhiv organizatorja)Na zadnjih treh koncertih jubilejnega festivala bodo nastopili sestavi z vokalom. 16. avgusta bodo člani ansambla Musica Favola izvajali francoske dvorne pesmi 17. stoletja. Na naslednjem koncertu v Cerkvi sv. Petra bo nastopila največja zasedba letošnjega festivala. Štiri pevke francoskega ansambla za srednjeveško glasbo Dialogos in šest tradicionalnih hrvaških pevcev ansambla Kantaduri druži raziskovanje pisnih in ustnih tradicij dalmatinske liturgične glasbe. Sklepni koncert letošnjega festivala izstopa tako po zasedbi kot po programu. The Dowland Project je britanska skupina štirih improvizatorjev iz povsem različnih glasbenih svetov. Kvartet sestavljajo John Potter (glas), John Surman (saksofon, basovski klarinet), Miloš Valent (violina, viola) in Jacob Heringman (lutnja). Pihalec John Surman je sicer zelo cenjen v jazzovskih krogih, albume mdr. objavlja pri prestižni nemški založbi ECM. Njihov spored obsega tisoč let glasbene zgodovine, kaj točno se bo zgodilo v vsaki skladbi, pa se glasbeniki odločijo šele na odru. Z gotovostjo lahko trdijo le, da ne bodo vedeli, kakšna bo glasba, dokler je ne ustvarijo.

Na vsa koncertna prizorišča tudi tokrat vozi brezplačni festivalski avtobus iz Ljubljane in Kranja. Več o koncertih na spletnih straneh festivala.

@http://www.youtube.com/watch?v=b5cUKtqLVhs@