26.08.2024
Baročna glasba iz koprske Stolnice na 42. Festivalu Radovljica
Ansambel musica cubicularis s koncertom baročne glasbe iz koprske stolnice.

42. Festival Radovljica se je letos ob izjemnem mednarodnem programu posvetil tudi glasbi na slovenskih tleh in je poleg koncertov organiziral mednarodno delavnico Od zapisa do odra, na kateri so temeljne muzikološke raziskave slovenske glasbene dediščine povezovali z umetniško glasbeno izvedbo. Poleg naslovnega koncerta Baročne glasbe iz koprske stolnice so na drugem koncertu predstavili še Frančiškanski koral iz Kopra. Glasbeniki musice cubicularis so izkazovali zelo zrel pristop k harmonično usklajenemu nastopu in obvladanemu muziciranju. Njihova igra je bila polna blage zvočnosti in ljubkosti v detajlih. Še posebno so nas navdušili živahni stavki, ki so zveneli transparentno in breztežno.
V koprskem Škofijskem arhivu se je ohranilo šestnajst tiskanih zbirk in dvesto rokopisov z glasbo italijanskih avtorjev. Na program je bilo uvrščenih pet motetov iz rokopisnih prepisov, med katerimi je kot avtor naveden le Giovanni Antonio Rigatti, tri skladatelje, in sicer Giovannija Battista Bassanija, Bonifazia Grazianija in Francesca Antonia Bonportija, pa je identificiral Domen Marinčič, ki je na koncertu nastopil kot violončelist v ansamblu musica cubicularis. Obogatili so jo sopranistka Stefanie True ter violinista Léna Ruisz in Lorenzo Rosato, na orgelski pozitiv pa je igral Tomaž Sevšek.
Sopranistka se je predstavila s polnim in barvitim sopranom, s katerim je gibko sledila spremembam lege in doživeto interpretirala vsebino. Pri tem so jo podprli člani ansambla musica cubicularis s svojo intimno, dobro uigrano spremljavo, ki je izražala vedrino in optimizem, kar priča o tem, da gre za izkušene glasbenike. Zlasti nas je navdušil violinski part, s poudarkom na izvajanju Léne Ruisz. Tudi Stefanie True je pokazala posluh za interpretacijo vsebine, njen nastop je izražal poduhovljeno občutenost. Glasbeniki musice cubicularis so izkazovali zelo zrel pristop k harmonično usklajenemu nastopu in obvladanemu muziciranju. Njihova igra je bila polna blage zvočnosti in ljubkosti v detajlih. Še posebno so nas navdušili živahni stavki, ki so zveneli transparentno in breztežno. Študijski pristop k izbranim delom ter poglobljena interpretacija sta nam slikovito predstavila avtorje in duha dobe, kar je dalo večeru dodatni šarm. Ob izdatni analizi smo v koncertni knjižnici lahko prebrali več o delih, času in povezavi s koprsko stolnico. Koncert je bil pravi biser te zanimive glasbene literature in verjamemo, da bo njeno raziskovanje prineslo še marsikaj novega.