27.12.2021

Glasba v črkah: Jeans generacija

Tokrat predstavljamo publikacijo / katalog razstave "Jeans generacija: celjska popularna kultura od kavboljk do mobitela".

SIGIC

Utrinek z razstave Jeans generacija
Foto: celje.nfo (vir)

V tokratnem članku iz rubrike Glasba v črkah, bi vas radi opozorili na povedno in slikovno bogato publikacijo Jeans generacija: celjska popularna kultura od kavbojk do mobitela, ki je izšla kot katalog k istoimenski razstavi, ki je bila leta 2017 predstavljena v Muzeju novejše zgodovine Celje. 

Knjižica vsekakor dobro deluje tudi kot samostojno čtivo. V njej so zbrani teksti direktorja muzeja dr. Tončka Kregarja, avtorjev razstave Sebastjana Webra in Urške Ženko, antropologa dr. Dana Podjeda, avtora dveh monografij in velikega zbiratelj ter poznavalca celjskega kolektivnega in zgodovinskega spomina Berta Savodnika, novinarja in literata Braneta Piana, knjižničarja Mohorja Hudeja in večstranske kulturnice Nuše Koplet Peperko.

Pa da ne bi bilo kakšne nepotrebne pomote: tako razstava kot publikacija seveda ne govorita (le) o jeansu kot kosu oblačila, temveč je ta le prispodoba za celotno polje popularne kulture, seveda tudi glasbe. Ali kot je povedal dr. Kregar: "Jeans je gotovo najbolj prepoznaven in otipljiv proizvod popkulturne modernizacije našega prostora, ki je skozi vse bolj porozno železno zaveso začela pronicati v šestdesetih letih 20. stoletja, socialistično mladino pa vse bolj približevala vrstnikom na »dekadentnem« kapitalističnem zahodu. Ne le po slogu oblačenja, ampak tudi preživljanja prostega časa, glasbene, klubske in festivalske scene, literature, stripov, filma itd. ter vsega, kar sodi zraven – medsebojnih odnosov, vedenjskih vzorcev in vrednot. Vse dokler niso zgodovinske in kulturne razlike, kljub obstoječim lokalnim specifikam, izginile v talilnem loncu globalizirane popularne kulture, kakršno živimo danes."