25.11.2020
Iz moje poslušalnice: Nataša Serec
Nataša Serec deluje kot organizatorka, producentka, kuratorica in promotorka umetniških dogodkov.
Lee Patterson / Samo Kutin – The Universal Veil That Hangs Together Like A Skin (Edition FriForma / Inexhaustible Editions, 2020)
Nataša: V najbolj dobesednem pomenu, je to zame, domača plošča leta saj je pred kratkim izšla pri FriForma / Inexhaustible Editions. Posnetke poslušam sicer že dobro leto odkar jih je tonski mojster Jernej Babnik Romaniuk zmiksal in uredil. Ta glasba oziroma zvokovje Samovega hurdija in Leejevih ojačanih vzmeti in kemičnih procesov, je vizionarska, futuristična in čudežno nadnaravna. Hit komad, ki je hkrati naslov plošče, zveni kot zvočna podlaga za še neposneti ZF film, ki je dogajanje postavil v post-realni čas, čas po virusno-fašistični vsakdanjosti. Močna vizualizacija zvoka pelje v imaginarno utopijo, kjer je zeleni mah prerasel ostanke kapitalizma npr. propadle nakupovalne centre. Jedrska energija več ne obstaja in elektrike je ravno dovolj, da dva muzikanta škripajoče kolesje vrtita naprej.
Marina B. Žlender: recenzija albuma The Universal Veil That Hangs Together Like A Skin (Odzven)
Beepblip – Noise For Strings, Vol. 2 (Kamizdat, 2020)
Nataša: Poetična atmosfera, ki jo je Ida Hiršenfelder v času lockdowna našla na svojih terenskih pohajanjih z zoomom v roki, jo je navdušila zaradi tišine v okolju, kjer je antropocentričen svet za trenutek odložil delo. Bežigrajski betonski pranger, ki ga je samo sebi postavilo mesto in je simbol propadle kapitalistične mahinacije, obdaruje z močno odmevajočimi zvoki in nudi novi habitat živalim. Odblesk situacije, ki mi je spomladi jedkala živce, sedaj razveseljuje in bodri!
Marina B. Žlender: recenzija albuma Noise for Strings, Vol. 2 (Odzven)
Fresh Dust Trio – Hilarious Experts (FMR, 2019)
Nataša: Ploščo poslušam domala stalno, od lanskega poletja, ko sem nabavila CD. V naprej pripravljeni ohlapni kompoziciji so trije pretkani improvizatorji - novosadska pianistka Marina Džukljev, bobnar Jaka Berger in kitarist Samo Šalamon - legirali svoj material v krasno, poslušljivo, zvočno zlitino, ki mojim ušesom ne neha presedati. Ta muska, med drugimi užitki, ki jih prizadeja, opogumlja moje eksperimentiranje v kuhinji.
Primož Bončina – Deaf Love (Audio. Visuals. Atmosphere., 2018)
Nataša: Primož nas sproti oskrbuje s svojimi številnimi izdajami kaset, ki se jih je na zgornji polici nabralo že pol metra. Vabilo »Iz Moje poslušalnice« me je spodbudilo, da sem jih začela poslušati in trenutno vem, da mi ta atmosferična črnina ni ne všeč. Najbrž zato, ker vešči Primož zna v pravem trenutku potencialno neprijetnost omiliti.
Muanis Sinanović: recenzija albuma Deaf Love (Odzven)
Iztok Koren – Lonely Hymns And Pillars Of Emptiness (Takuroku, 2020)
Nataša: Osamljene hvalnice in stebri praznine je prvenec Iztoka Korena, ki ga je izdala nova interna, digitalna založba Takuroku legendarnega Londonskega koncertnega prizorišča Cafe Oto. Takuroku si prizadeva zagotoviti način, kako obdržati prizorišče pri življenju in v teh zahtevnih časih spodbuditi umetnike. Založba obljublja, da 50- odstotkov dobička namenja neposredno izvajalcem.
Morda se še kdo najde, ki ne ve, kdo je Iztok Koren ampak ta zagotovo pozna glasbo , ki jo Iztok ustvarja v Širom, Škm bandi in Hexenbrutal. Vznemirljivo je bilo odkritje, da se je Iztokov solo album znašel med Takuroku izdajami! Hkrati se moram, ob prvi priložnosti, Iztoku zahvalit, da mi je po desetletjih izbegavanj zvoka banja, ponovno priljubil zvok tega inštrumenta. Strune ravno zadosti zarežejo, da se možgan zazre v svetlejšo prihodnost, povedano z Brecljem – v upanje brez razloga.
Iz uredništva:
Nataša Serec od 1993 aktivno podpira in soustvarja umetniško, kulturno in družbeno angažirano dogajanje v kulturnem centru Metelkova mesto. Deluje kot organizatorka, producentka, kuratorica in promotorka umetniških dogodkov. Ustanovila je koncertni cikel FriForma, serijo, posvečeno svobodno improvizirani glasbi in serijo avdio vizualnih koncertnih dogodkov FriFormA\V. Je sozaložnica odvoda založbe Edition FriForma / Inexhaustible Editios, ki je bila ustanovljena z namenom dokumentiranja novih projektov, ki so povezani s serijo koncertov FriForma, ki se osredotoča na slovenske glasbene umetnike, ki delujejo v mednarodnem kontekstu.
Improcon - Heartful of Music (kratki film Tee Grahek)
Žiga Jenko: reportaža s festivala Improcon 2017 (Odzven)