04.08.2023

Seviqc Brežice

Letos bo na festivalu Seviqc Brežice med 12. in 25. avgustom zazvenelo šest koncertov stare glasbe.

Press info

Seviqc Brežice

Festival Seviqc Brežice je danes v Sloveniji sinonim za staro glasbo. Festival si je v štiridesetih letih delovanja utrdil svoj ugled doma kot prireditev nacionalnega pomena in se uvrstil med najpomembnejše kulturne dogodke, v svetu pa si je ustvaril status odlične in visoko cenjene prireditve ter požel priznanja umetnikov, producentov, strokovne kritike, poslovnega sveta ter ljubiteljev glasbe. Na koncerte festivala Seviqc Brežice vabijo zgolj najuglednejše umetnike, ki izvajajo vrhunski program najvišje kvalitete. Skozi različne programske sklope kompleksno predstavljajo evropsko in svetovno glasbeno zapuščino, pri čemer posvečajo še posebno pozornost izvajanju glasbe, ki je nastala na slovenskih tleh. Koncertni program festivala vsako leto zajema glasbeno dediščino od srednjega veka do začetka 20. stoletja. Glasba na koncertih je izvajana z avtentičnimi inštrumenti in na avtentičen izvajalski način. V ospredju je živa umetnost, kakor pove tudi ime Seviqc: »SEmper VIva Quam Creata« ali »vedno živa kakor ustvarjena«. Program festivala je zasnovan izključno v maniri historične izvajalske prakse in se odvija zgolj v prostorih slovenske kulturne dediščine, na zgodovinsko pomembnih lokacijah in za obiskovalce še posebej zanimivih.

Sobota, 12. avgust 2023, Grad Brežice - Brežice

19:00
Klepet z Izidorjem Erazmom Grafenauerjem, Ano Julijo Mlejnik Železnik, Mojco Jerman, Hiwote Tadesse in Leo Sušanj Lujo

20:00
Cuerdas al pasado: Izidor Erazem Grafenauer (baročna kitara, klasicistična kitara), Ana Julija Mlejnik Železnik (violina), Mojca Jerman (violina), Hiwote Tadesse (viola), Lea Sušanj Lujo (violončelo)

Luigi Boccherini, Santiago de Murcia. Strune do preteklosti je projekt kitarista in lutnjista Izidorja Erazma Grafenauerja. Repertoar sestavlja izbor skladb skladatelja Santiaga de Murcia iz knjige Codex IV iz XVII. stoletja, ki je bila ponovno odkrita leta 1943 v Mehiki in dva kvinteta za kitaro in godala skladatelja Luigija Boccherinija. Oba skladatelja sta delovala na španskem dvoru, Santiago de Murcia pod pokroviteljstvom Marije Luize Savojske, Luigi Boccherini pa približno 60 let kasneje pod Luizom Antonijem Španskim, mlajšim bratom kralja Karla III. Španskega. V glasbi obeh je močno prisoten vpliv španske folklorne glasbe, ki sta jo dvignila na umetniško raven. Skladbe iz zbirke Santiaga de Murcia so v originalu napisane za solo kitaro, posebej za ta projekt pa jih je Izidor Erazem Grafenauer priredil za kitaro in godala.

Nedelja, 13. avgustn 2023, Grad Brežice - Brežice

19:00
Klepet z Adriano Alcaide in Carlesom Blanchem

20:00
Bach Collegium Barcelona Duo (ES): Adriana Alcaide (violina), Carles Blanch (teorba)

Stylus Phantasticus in intima: dve barvi lepote. Bach Collegium Barcelona Duo se osredotoča na širjenje Bachove instrumentalne glasbe. Za nocoj je duo pripravil program različne glasbe skupne rdeče niti: skladatelji Biber, Schmelzer in Muffat so bili velik navdih za Johanna Sebastiana Bacha. Poglobljeno so se trudili prikazati vse možnosti baročne violine: virtuoznost, globino, čustvenost, svobodo in ustvarjalnost. Imenovali so jih mojstri Stylus Phantasticus, da so vsi vplivali na Bachovo delo. Ta slog je bil edinstven in oseben; v vojnih časih je bila družba potresena, ustvarjalnost pa je kazala, da je preživela težke trenutke, ki so jih preživljali: tveganje, kontrasti, življenje in smrt, dvojnost kot žalost in veselje, izražanje čustev, pa tudi visoka inštrumentalna tehnika ... Vsi so napisali ogromen glasbeni opus, predvsem za godala in še posebej za violino. Iskanje lepote je bila skupna želja vseh, kar se kaže na primer v Muffatovem Armonico Tributo, Schmelzerja Unarum Fidium in von Bibrovi Mensa Sonora. Nasprotje teh ekstrovertnih občutkov prikazovanja čustev in barv v glasbi je François Couperin, koncept uglajenosti, elegance in rokoko stila v polnem jeziku čembala velik izziv za violino. Razkošen program nemške glasbe, ki so ga od 17. stoletja dalje upodabljali veliki skladatelji, ki so želeli z občinstvom deliti svobodo, ustvarjalnost in lepoto z uporabo vseh izraznih in virtuoznih virov violine. V našem primeru continuo, ki ga vodi teorba, omogoča uživanje v tej čudoviti glasbi na zelo poseben in intimen način, instrument, ki bo ustvaril most med francosko in nemško kulturo.

Sreda, 16. avgust 2023, Grad Bogenšperk - Šmartno pri Litiji

19:00
Klepet s Katarino Nagode, Mojco Jerman in Martino Okoliš

20:00
Ensemble Tacet: Katarina Nagode (traverso), Mojca Jerman (violina), Martina Okoliš (čembalo)

Gradus ad Parnassum. Koncertni program nas iz Italije, kjer je deloval Giuseppe Tartini, vodi na območje takratne Habsburške monarhije, kjer najprej spoznamo Anno Bon, italijansko skladateljico, ki je ob koncu svoje umetniške poti delovala na dvoru Esterházy. Nato prisluhnemo na Dunaju delujočemu slovenskemu skladatelju, Janezu Krstniku Dolarju in se nenazadnje preselimo na Habsburški dvor, kjer nas s svojo glasbo prevzameta Hofkapellmeistra Johann Joseph Fux in Antonio Caldara. Program je zasnovan kot popotovanje v času baroka, saj se od mlajše generacije skladateljev vedno znova vračamo v preteklost. Naslov koncerta je Gradus ad Parnassum, ki je hkrati naslov obsežnega dela na področju kontrapunkta, ki ga je zapisal Johann Joseph Fux, je uporabljen kot prispodoba in predstavlja vzpenjanje skladateljev na poti do mojstrstva.

Torek, 22. avgust 2023, Kulturno kongresni center Dolenjske Toplice - Dolenjske Toplice / Soteska - Hudičev turn

19:00,
Klepet z Marušo Brezavšček, Fiono Kizzie Lee in Vojtěchom Jaklom

20:00
Ensemble Pampinea: Maruša Brezavšček, (srednjeveška kljunasta flavta), Fiona Kizzie Lee,  (srednjeveška kljunasta flavta, flavta s tamburinom, portativ), Vojtěch Jakl (srednjeveška viela)

Fortuna, nam prizaneseš? V programu »Fortuna, nam prizaneseš?« se občinstvo potopi v repertoar ars nova in ars subtilior, ki vključuje dela Machauta iz kodeksov Chantilly in Cyprius. Nepredvidljiva narava Fortune se kaže kot kocka v rokah občinstva: kako kocka pade, določi vrstni red treh programskih sklopov in s tem usodo ansambla na odru. Kar pa ni podvrženo naključju, je srednjeveški pogled na svet. Fortuna ni določena, ampak se nenehno spreminja. Program se zaključi z Machautovim »Ma fin est mon commencement« (Moj konec je moj začetek), kar zaobjema krog življenja.

Koncert je polno zaseden

Sreda, 23. avgust 2023, Grad Brežice - Brežice

19:00
Klepet s Josetxujem Obregónom

20:00
Josetxu Obregón (violončelo)

CelloEvolution: Katera je bila prva skladba, napisana za solo violončelo? Kaj je bilo skomponirano, preden je Bach ustvaril svoje izjemne suite za solo violončelo? Ta vprašanja so gnala violončelista Josetxuja Obregóna, da se je posvetil začetkom solistične literature za svoj inštrument. Te začetke najdemo v mestu Bologna, ki je s svojima sijajnima Capella Musicale in Accademio Filarmonico odločilno prispevalo k razvoju violine in violončela. Obregón predstavlja dva ricercara Domenica Gabriellija iz leta 1688 kot prvi posebni deli za solo violončelo brez spremljave. Nadaljnje postaje na poti od Bologne do Cöthna do vrhunca tega žanra s šestimi Bachovimi suitami so skladbe Vitalija, Gallija, de Ruva, Dall’Abaca, Supriana in Colombija. Obregón predstavlja tudi Bachova dela, vendar na nenavaden način: iz vsake Bachove suite vzame po en plesni stavek in jih nato – kot slogovno primerjavo – umesti med dela iz svoje italijanske antologije.

Petek, 25. avgust 2023, Grad Snežnik - Kozarišče

19:00
Klepet s Tadejo Pance, Urško Kastelic, Ano Novak, Nadio Magister, Blažko Mraz, Tomažem Šinigojem, Miho Šinigojem in Borisom Šinigojem

20:00
Nova Schola Labacensis: Tadeja Pance (sopran), Urška Kastelic (sopran), Ana Novak (sopran), Nadia Magister (mezzosopran kot gost), Blažka Mraz (kljunasta flavta), Tomaž Šinigoj (violina, viola), Miha Šinigoj (violončelo), Boris Šinigoj (romantična kitara)

Schubertiade An Die Musik. Koncertni program sestoji iz historično zveste obuditve tako imenovane Schubertiade, večera samospevov ter večglasnih pesmi ob spremljavi romantične kitare in instrumentalih skladb Franza Petra Schuberta ter sodobnikov Ivana Eugena Padovca, Václava Tomáša Matějke in Heinricha Augusta Marschnerja iz preloma 18. v 19. stoletje. Poleg štirih izjemno mladih nadarjenih pevk ob spremljavi romantične kitare v sestavu Nova Schola Labacensis tokrat nastopajo še odlični solisti na kljunasti flavti, violini, violi in violončelu.

Koncert je polno zaseden