19.11.2024
Zvokotok: Glasbeni simpozij (25.11. - 29.11.2024)
Zvokotok: Glasbeni simpozij je praznovanje, je počastitev dveh velikanov slovenske sodobne komponirane glasbe, katerih glas seže krepko prek naših meja. Vinko Globokar in Uroš Rojko imata za sabo bogato mednarodno kariero, sta izrazito inovativna in prepoznavna avtorja, seveda vsak na sebi lasten način.
Na koncertu bo izvedeno Globokarjevo delo Skozi gozd simbolov (1986) in Rojkovo novo delo, ki ga je ustvaril prav za to priložnost, Glasbeni simpozij (2024).
Četrtek, 24. oktober 2024 ob 20. uri, Cankarjev dom - Ljubljana
Zvokotok v CD
Ponedeljek, 25. november 2024 ob 19.30, Kazinska dvorana SNG Maribor - Maribor
Cikel koncertov Carpe artem
Torek, 26. november 2024 ob 20. uri, Kulturni dom Nova Gorica - Nova Gorica
Cikel Ubrane note 2024
Četrtek, 28. november 2024 ob 19.30, Narodni dom Celje - Celje
Koncertni abonma Zavoda Celeia - Celje
Petek, 29. november 2024 ob 19. uri, Pokrajinski muzej Koper - Koper
Mednarodni festival Biennale Koper
Program:
Uroš Rojko (1954)
Glasbeni simpozij za 6 glasbenikov in igro zvočnih fresk iz lastnih umetniških del v dobi tehnične ponovljivosti (2024) – krstna izvedba
I. Več Luči
II. Korak
III. Cold Song
IV. Simpozij
Vinko Globokar (1934)
Par une forêt de symboles (Skozi gozd simbolov, 1986) za šest glasbenikov ad libitum
Izvajalci:
Irena Tomažin, pevka in plesalka
Anja Clift, kljunasta flavta
Matej Šarc, oboa
Uroš Rojko, klarinet
Luka Juhart, harmonika
Špela Mastnak, tolkala
Skladba Skozi gozd simbolov (1986) Vinka Globokarja za šest glasbenikov ad libitum je odprto in gibljivo delo, namenjeno šestim izvajalcem, enemu pevcu in petim inštrumentalistom, ki jih je treba izbrati po natančnih, a prilagodljivih merilih, predstavljenih na začetku partiture. Ta je sestavljena iz 57 strani v vrstnem redu, za katerega pa avtor prosi, da se ga ne upošteva. Svetuje mešanje strani, da bi na novo izumili delo.
Uroš Rojko je sprejel izziv Luke Juharta in ustvaril novo delo Glasbeni simpozij za 6 glasbenikov in igro zvočnih fresk iz lastnih umetniških del v dobi tehnične ponovljivosti. Simpozij misli kot druženje, kot ritual diskurza med pripravljenim akuzmatičnim zvočnim gradivom in odzivi glasbenikov. Zvočne posnetke v obliki samplov, ustvarjenih s tehnološkim manipuliranjem fragmentov, figur in odsekov izbranih del, ki jih je komponiral v nekih drugih časih, postavi v središče kot retrospektivni »genski zapis«, ki z reakcij in komentarja živih glasbenikov ohranjajo in spreminjajo svojo prisotnost v sedanjosti.
Produkcija: Zavod Sploh
Koprodukcija: Cankarjev dom