09.03.2021
Iz moje poslušalnice: Luisa Antoni
Tokrat prisluhnimo izboru pianistke, čembalistke, skladateljice in novinarke na RTV Slovenija (Koper-Capodistria).

Benjamin Ipavec - Serenada za godalni orkester (Komorni godalni orkester SF, 2003)
Luisa: Ipavčeva Serenada za godalni orkester je skladba, s katero se odpre Glasbena jutranjica Programa Ars. Na tem programu sem namreč delala dolgo let. Skladba zveni optimistično: ko jo poslušam, me vedno spravi v dobro voljo in mi prikliče nasmeh na ustnicah.
Prir. Pavle Merkù - Jnjen čeua jti gna' (MePZ Hrast, dir. Hilarij Lavrenčič)
Luisa: Pavle Merkù je bil izreden poznavalec ljudske glasbe in človeškega glasu. V tej skladbi je mojstrsko združil svoje znanje z umetniškim navdihom. V letih, ko sem odraščala, ko sem pisala svojo diplomsko, magistrsko in doktorsko disertacijo je – kot predsednik Sklada Tončič – ocenil, da si moja dela zaslužijo nagrado, ki jo je takrat še dajala ta ustanova. Večkrat sem se ukvarjala z njegovimi skladbami in zborovska Jnjen čeua jti gna' je ena najbolj uspelih.
Alojz Ajdič - Koncert za violino in orkester (Orkester SF, Miran Kolbl-violina, dir. Marko Letonja)
Luisa: Ko sem prišla iz Rima v Ljubljano, nisem poglobljeno poznala slovenske glasbene ustvarjalnosti. Takratna urednica uredništva Veronika Brvar mi je naročila, naj se ukvarjam s slovenskimi skladatelji. Med skladbami, ki so me najbolj prepričale je Ajdičev Koncert za violino. Predvsem violinska spevnost, melodija, mi prikliče v spomin daljne kraje, neko melanholijo in hrepenenje po nekem namišljenem, samo imaginarnem vzhodu.
Lojze Lebič - Iz kamna v vodi (Zbor sv. Nikolaja Litija, dir. Helena Fojkar Zupančič)
Luisa: Lebič je skladatelj, ki ga označuje izredna glasbena domišljija. V štirih zborih, ki sestavljajo niz “V tihem šelestenju časa”, se pokaže kot izredno avantgarden, ampak tudi kot skladatelj, ki to avantgardo vključi v zaokroženo, umetniško oblikovano glasbeno idejo. Prav to je prava pot, da razvijaš glasbo in ji daješ nov zagon.
Siddharta - Od višine se zvrti
Luisa: Ko sem še delala v Ljubljani, se je uveljavila skupina Siddharta. Ko zapustila Ljubljano, ker sem se službeno preselila v Koper, ma je ta pesem spremljala na poti domov.
BIOGRAFIJA:
Luisa Antoni je po diplomi iz klavirja na tržaškem Konservatoriju vpisala še klavičembalo in nato kompozicijo. Istočasno je diplomirala iz estetike sodobne glasbe na tržaški Univerzi in magistrirala ter doktorirala na ljubljanski Univerzi. V letu 2010 je njena doktorska disertacija izšla v italijanščini pri založbi Trauben (Torino) in v sloveščini pri Mladiki (Trst). Poglobila je študij klavičembala in zgodovinskega klavirja z I. Gregolettom in E. Fadini ter sledila številnim izpopolnjevalnim tečajem (C. Stembridge). Je novinarka na RTV Slovenija (Regionalni center Koper-Capodistria). Kompozicijo je študirala pri F. Niedru, M.Cardiju, M. Bonifaciu, A. Corghiju, R. Vagliniju in F. Fanticiniju.