17.05.2013
Perpetuum Jazzile napada Stožice
Perpetuum Jazzile letos s turnejami po Nemčiji in Ameriki ter na napovedanem koncertu na stadionu v Stožicah s tradicionalno vokalno ekstravaganco obeležuje 30. obletnico svojega obstoja.

Perpetuum Jazzile (PJ), edini večji slovenski zbor, ki izvaja a cappella aranžmaje popularnih skladb z raznolikih žanrskih področij (pop, jazz, etno, gospel, klasika), letos s turnejami po Nemčiji in Ameriki ter na napovedanem koncertu na stadionu v Stožicah s tradicionalno vokalno ekstravaganco obeležuje 30. obletnico svojega obstoja.
Zbor se je marca letos odpravil na enomesečno turnejo po ZDA, kjer je izvedel 12 koncertov v 10 zveznih državah, vse od New Yorka na vzhodu, Mason Cityja na severu (Iowa) do Morgantona (Severna Karolina) ter v mestih z večjo slovensko skupnostjo (Cleveland, Joliet in Milwaukee). Že drugo ameriško turnejo je zbor pripravili kmalu po prvi leta 2011 s pomočjo sodelavcev v Ameriki (Wayne Halper, Mike Martinovich) in agencije Tonyja Conwayja. Poskrbeli so, da je vokalna skupina s 35 člani (sicer jih šteje 50) nastopila v ameriških dvoranah, ki sprejmejo od 1000 do 2000 obiskovalcev, in gostovala na 4 različnih jutranjih TV programih. Na televizijski postaji Fox v New Yorku so pevci nastopili s pesmijo Jump (Van Halen), z izvedbo uvodne nevihte in s pesmijo Afrika (Toto) pa so predstavili svojo značilno vokalno in glasbeno-telesno tehniko. Ta edini tovrstni slovenski zbor si je pridobil svetovno prepoznavnost leta 2009 ravno z izvedbo priredbe Afrike na Youtube (ki sedaj beleži več kot 14 milijonov ogledov). Nevihto producirajo zgolj s telesom, z gestikulacijskimi zborovskimi prvinami, ki so jih prevzeli od zborov iz bogate južnoafriške zborovske tradicije, kot sta Kearsney College Choir (ki je zaslovel z enako izvedbo nevihte in Totojeve Afrike na svetovnih zborovskih igrah leta 2008 v Gradcu) ter mladinski zbor KwaZulu-Natal. V ZDA, kjer ima današnja a cappella zborovska tradicija svoje začetke v univerzitetnih zborih, črnski Barbershop glasbi iz 30. let 20. stoletja ter Off-Broadway produkcijah iz 60. let, se je zbor uspešno predstavil z raznolikim programom, vključno s priredbami pop uspešnic in slovenskimi narodnozabavnimi skladbami. Po mnenju nekaterih ameriških časnikov nastopi, ki jih spremljajo pirotehnični in svetlobni efekti, dosegajo »pravo energijo rock koncerta«.
Umetniški vodja, ki tudi sam prihaja iz dežele z bogato zborovsko tradicijo, in ustanovni član priznane vokalne skupine The Real Group Šved Peder Karlsson si prizadeva razširiti program vokalne skupine, pridobiti več fenov ter utrditi prisotnost vokalne skupine v tujini. K temu cilju je prispevala objava novega videospota na Youtube 5. marca. V znamenju 40. obletnice, ki jo je lani praznovala skupina ABBA, je Perpetuum Jazzile v Karlssonovi priredbi izvedel medley petih Abbinih uspešnic (Gimme Gimme Gimme, Mamma Mia, Lay all your love on me, Dancing Queen in Thank you for the music).
Po vsakoletnem avgustovskem dopustu, ko si pevci nabirajo moči za velike jesenske projekte, PJ letošnjo jesen (september–december) načrtuje drugo nemško turnejo z 20 koncerti, ki jih bodo tako kot lansko leto promovirali v pomembnejših nemških televizijskih oddajah. Turneja bo zajela vsa večja nemška mesta, razdeljena bo na nekaj nastopov konec tedna ter daljše desetdnevno potovanje za 1. novembra. Organizator turneje želi povečati obisk koncertov na 1500–2000 ljudi (lani so imeli skoraj 1000 obiskovalcev na koncert).
V obeleženje jubileja bo letošnja Vokal Xtravaganzza 9. novembra doživela razširitev z zamenjavo prizorišča. PJ želi s tem privabiti širše mednarodno občinstvo na letni tradicionalni spektakel v ljubljanske Stožice. V zgodnji jeseni bo z nacionalno medijsko kampanjo poskušal pritegniti tako nove poslušalce, ki še ne poznajo te glasbe, kot že stalno slovensko publiko ter oboževalce iz bližnje tujine (Avstrija, Italija, Hrvaška, Nemčija, Srbija). Pri snovanju spektakla, koreografskih vložkov, svetlobne koreografije in kostumografije sodelujejo vsi pevci, poudarja predsednik zbora Jan Trost, program pa je še zavit v tančico skrivnosti. Trost namigne le, da so naredili mash-up dveh izjemnih hitov iz pop sveta ter predelavo skladbe, »ki jo pozna in na katero je lahko ponosen vsak Slovenec«.