13.06.2022
Opera posebne sorte
V nedeljo, 5. junija, smo v Štihovi dvorani Cankarjevega doma prisostvovali prav posebni operi z naslovom Veveriček.
Opera Veveriček je nastala na podlagi pravljice Svetlane Makarovič, libreto zanjo pa sta napisala skladatelj Iztok Kocen in Jakob Barbo. Libreto govori o veveričku Čopku, ki je najmlajši od veveričk veverice Puhanke. Mama (Katja Konvalinka) je bila na vse svoje otročke zelo ponosna, a ko pričnejo s skakanjem po vejah, se malemu Čopku zatakne, sam namreč tega podviga ne zmore. Zaradi njegove hibe se mu bratec (Marko Erzar) in sestrici (Eva Černe in Antea Poljak) začnejo posmehovati in ga izločijo iz igre. Toda Čopko poišče srečo v drugih stvareh in prične raziskovati, kaj vse pa zmore. Poleg obvladovanja petja z veliko vaje postane dober matematik ter reši družinski problem, koliko lešnikov lahko poje vsak član njegove družine. Tako nazadnje vsi skupaj spoznajo, da smo si lahko različni, a zato nič manj vredni. Čudovita zgodba Svetlane Makarovič v operni postavitvi s svojim pozitivnim sporočilom otroke seznanja z empatijo, ki naj postane popotnica v njihovem vsakdanjem življenju. Skladatelj je v svojem sodobnem slogu vključil malo nenavadno zasedbo, vendar je njegova instrumentacija zelo dobra in polna barv. Odlično je vpletel in prepletel vse barve danih glasbil. Ti tako niso bili zgolj inštrumenti, ampak ustvarjalci pravih zvokov narave. Pevska zasedba je svoje delo opravila na zavidljivi ravni ter češnjo na torto postavila z odlično igralsko prezenco.
Da je zgodba še toliko bolj živa, nam zvoke narave in glasbo podajajo zgolj štirje solisti: Andrej Zupan (klarinet), Mojca Batič (violina), Mirko Jevtović (harmonika) in Miha Firšt na kontrabasu. Slednji nas je v opero z uvodno besedo tudi lepo vpeljal. Skladatelj je v svojem sodobnem slogu vključil malo nenavadno zasedbo, vendar je njegova instrumentacija zelo dobra in polna barv. Odlično je vpletel in prepletel vse barve danih glasbil. Ti tako niso bili zgolj inštrumenti, ampak ustvarjalci pravih zvokov narave. Pevska zasedba je svoje delo opravila na zavidljivi ravni ter češnjo na torto postavila z odlično igralsko prezenco.
Z deli, kot je Veveriček, lahko otrokom približamo tudi takšno zvrst, kot je opera. Predstava je dokazala, da si tako starši kot otroci želimo obiskovati predstave, kakršna je bila tokratna, saj so bile vse predstave polno zasedene. Hkrati je na nas starših, da otrokom omogočimo čim zgodnejše spoznavanje tega dela kulture. Rekli bi lahko, da imamo predsodke o operi predvsem odrasli, medtem ko so nam otroci pravkar dokazali, da jo zmorejo sprejeti z odprtimi rokami.