13.01.2024
Pridih mladosti na koncertu v Križankah
Januarski koncert cikla Mladi virtuozi je razkril talentirane mlade glasbenike: Gašperja Poprijana na tubi ob spremljavi pianistke Kristine Golob ter Tejo Udovič Kovačič na harmoniki.
Mednarodni glasbeni cikel Mladi virtuozi, ki poteka v Viteški dvorani Križank, je odkril že prenekateri talent in z njim prerojeno osebno izvedbo klasičnih del, prežeto z mladostno energijo. Tudi januarski koncert nam je predstavil nadarjene mlade glasbenike: Gašperja Poprijana na tubi ob spremljavi pianistke Kristine Golob ter Tejo Udovič Kovačič na harmoniki. Že sam izbor inštrumentov je bil zanimiv in z veseljem smo se prepustili poslušanju. Večer z Gašperjem Poprijanom in Tejo Udovič Kovačič je bil pester in oba inštrumenta sta se nam v njunih interpretacijah razodela v najboljši luči. Širok program del in sveže, mladostne interpretacije so že pregovorno čar cikla Mladi virtuozi, ki ga bomo z veseljem še obiskovali.
V prvem delu sta nastopila Gašper Poprijan in Kristina Golob. Večer sta začela z Meditacijo iz opere Thaïs Julesa Masseneta v priredbi Vikentiosa Gionanidisa. Tuba, to izvrstno glasbilo, je v skladbi zazvenelo nežno in čuteče. Melodijo je Poprijan vodil v umirjenih gradacijah in gracilnih vzgibih ter jo ob obzirni spremljavi pianistke razvil v občuteni spev. Povsem drugačen značaj je imel Koncert za tubo Darrola Barryja, ki je temperamentno povezal nastopajoča, da sta se dopolnjevala in se živahno lovila v markantnem loku intenzivne igre z nenavadnim odrezanim koncem. Spričo hitrega tempa je skladba potekala dokaj somerno in brez večjih dinamičnih odklonov, kot ena sama zgoščena pripoved. Drugi stavek nam je razodel melanholično meditacijo tube ob pulzivni spremljavi klavirja, ki se je zlagoma spremenila v tonsko izrazitejšo linijo. Nadaljeval jo je klavirski solo v spevni in zanosni dikciji, nanjo pa je odgovarjala tuba z mračno in žametno nostalgično igro. Tretji stavek je bil v nasprotju s prejšnjima energični duo, odigran v klenem dialogu hitre pianistične izvedbe, ki ji je tuba parirala z živahnimi intermezzi. Rapsodično delo Vse bo v redu Øysteina Baadsvika je izrazito spevne narave in zahteva skupno izvajanje obeh glasbenikov, ki sta se ujela v izrazno razgibani interpretaciji in oblikovala enotno zvočno podobo, v kateri je le na trenutno pianistična spremljava postala že skoraj preveč izrazita, kar pa ni pokvarilo celostnega izraza. Nastopajoča sta se izkazala kot izjemno muzikalična interpreta in nam predstavila osebno in iskreno interpretacijo navedenih skladb.
V drugem delu večera se je predstavila odlična Teja Udovič Kovačič na harmoniki, katere tehnična spretnost nas je osupnila. Izvajalka je bila zelo vešča pri oblikovanju izraza zlasti v igrivi sklepni Gigue Suite št. 6 v fis-molu, HWV 431 Georga Friedricha Händla. Izkazala se je z lahkotno, a izpovedno interpretacijo, ki se nas je dotaknila z breztežno virtuoznostjo. Izvedba Janáčkovega dela Naši večeri iz cikla Po zaraščeni poti Teje Udovič Kovačič je bila zelo plastična, valovila je tako dinamično kot agogično, ponovno pa je izžarevala njeno izvrstno obvladovanje inštrumenta. Skladba … milje in milje nad mojo glavo … Urške Pompe je refleksivno delo, ki temelji na prečiščenem izrazu in poteka kot tehtna misel, rahla kot dih, a vseskozi nabila z ekspresivno energijo. Skladba se tudi zvočno dopolnjuje z dihom, ki ji daje rahlost in razblinja siceršnjo napetost ter mehča izraz. Interpretacija Teje Udovič Kovačič je bila karakterna, izžarevala je gracilnost in energičnost hkrati. Skladba Odpihnjen list iz cikla Po zaraščeni poti Leoša Janáčka je zazvenela ljubko otožno, z nežnimi gradacijami in lirično mehkobo. V Scarlattijevi Sonati v c-molu, K 22 je na površje ponovno privrela izvajalkina virtuoznost, ki je delu dala izbrušeno dinamično podobo. Sklepni Zvoki zemlje Joana Guinjoana so nenavadno delo, ki se začne v meditativnem duhu in se nato spremeni v igro kontrastov med forte in piano dinamiko z intenzivno, hitro izvedbo, ki se izmenjuje z dolgimi dramatičnimi loki.
Večer z Gašperjem Poprijanom in Tejo Udovič Kovačič je bil pester in oba inštrumenta sta se nam v njunih interpretacijah razodela v najboljši luči. Širok program del in sveže, mladostne interpretacije so že pregovorno čar cikla Mladi virtuozi, ki ga bomo z veseljem še obiskovali.