08.04.2024
Tam, kjer je burja doma
Projekt Koncert generacij, kronan s knjigo in USB kompilacijo zGodbe generacij, postreže s pregledom, kdo je kdo zadnjega pol stoletja v rokenrolu in popularni glasbi v Vipavski dolini.

Spomladi 1990 se je na pobudo bobnarja in tolkalca Sergeja Ranđelovića – Runjoeja na Policah v Ajdovščini zgodil prvi Koncert generacij, na katerem so se zbrale ajdovsko-vipavske zasedbe Embrio, Abadon.si, Tabasco, Konvoj, Mr. Jack in TNT. Zamišljen je bil kot nekakšna revija oziroma prerez tedanjega pop in rock ustvarjanja v Zgornji Vipavski dolini, ki je z nadaljnjim prirejanjem na deset let postal tradicionalen festivalski dogodek združevanja glasbenih generacij z Ajdovskega in Vipavskega. Leta 2000 so se v isti dvorani in pod istim naslovom zbrale in nastopile zasedbe Pietrosi, Albatros, Mr. Jack, Ad Hoc, Izhod, Abadon.si, Šeiki, Nočne ptice, Elvis Jackson, Skalp, Strelovod, Zadnja večerja, Geto Lost, The Jokers, Decibel in Big Bibls Brothers Band, na tretjem Koncertu generacij leta 2013 pa se je v devetih urah zvrstilo devetnajst lokalnih zasedb, in sicer ob nekaterih že omenjenih še Selfmade, Climax, Sabalmoza, Antioksidanti, ElaBanda, Real Life Version in Harry. Leta 2022 se je na prenovljenem Lavričevem trgu v Ajdovščini odvil četrti tovrstni koncert, tokrat je šlo za dvodnevni dogodek, na katerem so prvi večer nastopile novejše rockovske zasedbe, na drugem pa zasedbe, ki so preigravale rokenrol klasike. Za to priložnost so se skupaj zbobnali ajdovski glasbeniki različnih generacij in pod imenom VIP Connection posneli skladbo (z videospotom) Generacije, ki je postala ponosna himna tega lokalpatriotskega projekta. In medtem ko bomo na naslednjo koncertno edicijo čakali do leta 2030, je bil projekt kronan s knjigo in USB kompilacijo zGodbe generacij, ki postrežeta s pregledom, kdo je kdo zadnjega pol stoletja v rokenrolu in popularni glasbi v Vipavski dolini. zGodbe generacij z glasbenimi odmevi Zgornje Vipavske doline z naslovom spomnijo na sijajno monografijo izpred desetih let, Zgodbe Velenja, in s tega vidika jih velja šteti za še en prispevek k beleženju zgodovine lokalnega glasbenega dogajanja pri nas. S podobnimi projekti po Sloveniji sodi med pomembne dokumente tudi za bodoče raziskave našega polpreteklega in sedanjega časa, ko se bodo sledi časa in ljudi zabrisale in porazgubile.
Kompilacijo s pet ducatov skladb in prav toliko zasedb in izvajalcev – vsak(a) je zastopan(a) z eno skladbo po svojem izboru – nadgrajuje glasbeni zbornik, ki po uvodnih nagovorih županov Ajdovščine in Vipave (mimogrede, izdaji sta namenjeni za občinsko protokolarno darilo) v prvi polovici postreže z abecedno urejenim pregledom zGodb glasbenih skupin ter solistov in solistk, ki so jih sami prispevali. To jim da za kanec preveč formalnega in suhoparnega piarovskega akcenta, manjka žlahtnosti merlota in avtohtonosti zelèna. Zato pa je druga polovica bolj radodarna do branja, ko z biografsko zastavljenimi zGodbami iz zakulisja predstavi vrsto ljudi, brez katerih ne bi vzniknila različna koncertna in klubska prizorišča, lokalni radijski postaji, studii in vsa nujno potrebna infrastruktura, da lahko lokalna glasbena scena deluje in živi. Ob ljudeh iz glasbenega menedžmenta, organizacije in promocije so predstavljeni tudi ozvočevalci, didžeji, studijski tehniki in glasbeniki, radijski ustvarjalci, trgovci in izdelovalci glasbil ter drugi posebneži, ki je vsak zase spodbudil in prispeval k raznolikemu in raznorodnemu glasbenemu utripu v Zgornji Vipavski dolini. S svojo neumorno in vztrajno voljo in predanostjo muziki so poskrbeli za to, da so se skozi čas spletle generacijske niti, ki jih danes pooseblja ajdovsko-vipavski projekt Koncert generacij.
Beremo o začetkih kariere danes svetovno uspešnega poslovneža Iva Boscarola, ki se je v sedemdesetih letih uveljavil kot fotograf, organizator, menedžer in tiskar plakatov, letakov in drugih tiskovin za koncerte, pa o Radiu Nova in Radiu K3, o koncertnih prizoriščih v Vipavskem križu, Velikih Žabljah, Dobravljah ter na Slapu in Colu, v dvorani Police, ki velja za ajdovsko Halo Tivoli, hangarju na ajdovskem letališču, o glasbenih stičiščih, kot so Baza, Pale, Hiša mladih, Ave in Motorka na jezike, ter drugih prizoriščih na prostem v Ajdovščini in Vipavi. Ne manjkajo niti besede o studiih Digitalis Klavdija Skrta, Zipper Urbana Repiča, Go Car Aleksandra Kotnika in drugih. Večina zGodb je povzeta po pogovorih z dotičnimi, zato so zabeljene z anekdotami in glasbenimi prigodami, v katerih se zaradi malce pomanjkljive kronološke razdelanosti in urejenosti celotnega besedila bralstvo nekako izgubi. Vendar je zgodba zastavljena dovolj širokoplastno, tako da niso toliko pomembne razlike kot to, kaj druži in povezuje glasbene generacije Vipavske doline.
zGodbe generacij z glasbenimi odmevi Zgornje Vipavske doline z naslovom spomnijo na sijajno monografijo izpred desetih let, Zgodbe Velenja, in s tega vidika jih velja šteti za še en prispevek k beleženju zgodovine lokalnega glasbenega dogajanja pri nas. S podobnimi projekti po Sloveniji sodi med pomembne dokumente tudi za bodoče raziskave našega polpreteklega in sedanjega časa, ko se bodo sledi časa in ljudi zabrisale in porazgubile. Knjiga, ki bo skupaj z USB ključem ostala, je primer odziva iz province, kjer se za razliko od večjih mest očitno bolje zavedajo pomena skupnosti generacij in niti, ki jih povezujejo, kar je povedno namignjeno z odsotnostjo navedbe avtorjev tega glasbeno-knjižnega projekta.