15.08.2021

Dodelana perfekcija?

Metal zasedba SkyEye z drugo ploščo klasičnega heavy metala suvereno (v)stopa na mednarodno sceno.

Robert Šercer

Soldiers of Light

SkyEye

Soldiers of Light

Reaper Entertainment Europe
2021

Če je Skyeye s prvencem opozoril nase, z drugim albumom le še potrjuje svoje mesto na heavy metal sceni. Nemška založba Reaper Entertainment Europe je letos bend vzela pod svoje okrilje in ga s tem še bolj izpostavila oziroma postavila na širši, evropski in svetovni zemljevid težkokitarskega sveta. Temu primeren je aranžmajski doprinos slovenskega kvinteta. Vse skupaj je še bolj dodelano,  ironmaidenovska podlaga je posodobljena v skladu z aktualnim časom. Soldiers of Light je suveren heavy metal projekt, primerljiv s svetovno sceno, na katerega smo lahko ponosni. Z zanimanjem bend podpirajmo do naslednje novitete, za katero verjamemo, da ne bo slabša od prvih dveh izdelkov.

Seveda temu pritiče ustrezen fizični izgled tako članov kot samega ploščka. Število sodelujočih dodatno potrjuje pomembnost glasbenega projekta. Laren Polič Zdravič je skomponiral in aranžiral uvodni cinematični sestavek (The Arrival), vmesni cerkveno orgelski del Insaecula saeculorum na polovici albuma in klaviature so delo Matica Leščanca. Jana Šnuderl je poskrbela za fotografiranje članov, za dizajn knjižice pa Aleksander Živanov. Vse skupaj je posneto in zmiksano pod taktirko Grega Smoleta, mastering je delo Bobana Milutinoviča in z vmesnimi deli deluje sveže in aktualno. Začenši s Kings of the Sky, ki tako kot ostali komadi na prvi polovici albuma deluje kot nekakšna oda dotičnemu žanru. Poigravanju z ritmom in melodiko sledijo kitarske solaže, tako izmenične kot skupne, naslovna pesem v nadaljevanju deluje podobno, dodelana je sporočilnost, ki je vidna že iz naslovov pesmi. Bobnanje Jurija Nograška in basovsko podpiranje Primoža Lovšina sta brezkompromisna in nasičena, kitarista Marko Kavčnik in Grega Stalowsky poleg omenjenega inštrumentalnega izraza znata igrati tudi odprte akorde v refrenih, kjer v ospredje stopi dickinsonovsko obarvani vokal Jana Leščanca, kitice in srednji deli pa ne zaostajajo po svoji dovršenosti. Kot bi si sledili v konstelacijskemu redu. 

Čeprav gre za razmeroma klasično dolge pesmi – najbolj izstopata Brothers Under the Same Sun (9:50) in Chernobyl (14:29), poslušanje ne daje podobnega občutka. Če je večina pesmi energična in hitra, pa razgreta ušesa ohladi uvodni baladni del skoraj desetminutne pesmi, ki s skupnimi vokali spodbuja k enosti človeštva. Univerzalna tematika je stalnica benda, vesolje je prostor edine resnice, bend spodbuja k vsesplošni spravi: »Open your heart, let the sunshine in ... let the dreams begin, where all the creatures of the earth live in harmony, together we're one.« (Brothers ...) V himnično obarvani skladbi Son of God se dotakne verske tematike, ki jo parodizira in razkrije njeno lažnost. Detonate je hitra heavy metal bombica o trku asteroida in Zemlje, ki poslušalca ne pusti ravnodušnega. Medtem ko je celotni album nabit z razbijajočo energijo, si v predzadnji skladbi Eternal Starlight lahko odpočijemo, v živi verziji bi na tem mestu lahko prižgali aplikacijo vžigalnika in se skupaj zazibali v ritmu spevnega refrena. Da pa ne gre za profanost glasbenega izdelka, dokaže zadnja in najdaljša pesem o jedrski tragediji iz leta 1986. Vreden izpostave je že folklorno nastavljeni začetni prijem, ki deluje kot nekakšna tamburica. Zopet bolj počasni, a nič manj kvalitetni deli počasi odvijajo to zvočno zgodbo h koncu, zdi se, da na pravšnjem delu. Še zadnjič preseneti preskok v hitrejši ritem; ta je kar podpis avtorja. Izvrstno, ciklično zaključen z začetno »tamburico«. Je lahko dodelana perfekcija preveč perfektna? To je stvar okusa, a enovitost izdelka je dejstvo.

Soldiers of Light je suveren heavy metal projekt, primerljiv s svetovno sceno, na katerega smo lahko ponosni. Z zanimanjem bend podpirajmo do naslednje novitete, za katero verjamemo, da ne bo slabša od prvih dveh izdelkov.