08.06.2024

Kolaži glasbenih užitkov

Gramofonsko bobnarski trio Jimmy Barka Experience si z novim albumom postavlja temelje pravega songwriterstva. Kar je nekoč slovelo kot glasbeno-plesni eksperiment, se je prelevilo v studijsko mojstrovino.

Miroslav Akrapović

Jusqu'ici tout va bien

Jimmy Barka Experience

Jusqu'ici tout va bien

rx:tx
2024

Od vsega začetka delovanja skupine Jimmy Barka Experience, pred dobrimi petnajstimi leti, je šlo za tlakovanje skupnih zvočno liričnih poti, kjer se gramofonski duo (Jaka BatičBakto in Borja MočnikBorka) ob vsestranskem tolkalcu (Marjan Stanić) dopolnjuje tako vsebinsko in izvajalsko kot produkcijsko. Roko na srce, gre za unikum ne le pri nas, ampak tudi širše. Prvotna ideja, v skladu s katero se didžejevski manirizem preteka v nove strukture in aranžmaje skladb, ki jih povzema in povezuje tolkalska ritmika, ostaja zaščitni znak skupine. A če je šlo v preteklosti (albumi Old News, Stolen Boats in Three Piece Puzzle) zgolj za kolažiranje nadžanrskih glasbenih prvin, semplov, vokalnih sekvenc, bobnarske akustike in drugih inštrumentalno simbiotičnih vmesnikov, smo tokrat dobili album, ki je (tudi zaradi vinilne izdaje) album v pravem pomenu besede.  Tudi ko se nostalgično spominjaš popularne kulture teh naših prostorov, se JBE potrudi dati skladbi višji, univerzalen in brezčasen pomen, skrbno upoštevajoč svojo iskreno in prvinsko ljubezen do glasbe. Potemtakem ni presenetljivo, da so člani JBE sposobni mešati na enemu mestu tako raznovrstni nabor t. i. diggerskega sozvočja in izmamiti na plano toliko pozitivnih emocij – gibamo se od afriških savan prek brazilskih šlagerjev in balkanskega filma noir do bluesa, funka in hip hopa.

Že uvodoma se s skladbo Bellyful Dancing JBE podaja na potovanje, ali če sem natančnejši, na igranje brez meja, kjer se zvočni horizonti dotikajo daljnih kontinentov in razodevajo prepoznavne, a drugačne in druge godbe. Tudi ko se nostalgično spominjaš popularne kulture teh naših prostorov, kar je slišno v skladbi Ganksterska vremena, se JBE potrudi dati skladbi višji, univerzalen in brezčasen pomen, skrbno upoštevajoč svojo iskreno in prvinsko ljubezen do glasbe. Potemtakem ni presenetljivo, da so člani JBE sposobni mešati na enemu mestu (Swamp Camp, Buzzstop) tako raznovrstni nabor t. i. diggerskega sozvočja in izmamiti na plano (Karibian Stakeot) toliko pozitivnih emocij – gibamo se od afriških savan prek brazilskih šlagerjev in balkanskega filma noir do bluesa, funka in hip hopa. Ko slišite skladbo The Greek, se najprej znajdete v nekakšnem morriconejevskem špageti vesternu, ki te ob nepogrešljivih skrečih zaziba v počasen plesni tempo slovitega Grka Zorbe, kjer se harmonije trobente razlegajo skozi večnamenski tolkalski inštrumentarij. Izjemna skladba!

In četudi iz naslova albuma Jusqu'ici tout va bien lahko razberemo, da je zaenkrat vse v redu, Jimmy Barka Experience album zaključi s skladbo World Ends, ki se na trenutke sliši kot relikt revolucionarno uporniških šestdesetih let prejšnjega stoletja, z vso zvočno simboliko od električne kitare prek zaprašenih sintov do flavte. Naslovnica digitalne in vinilne izdaje, ki jo je oblikovala Brina Vidic, s kolažem ponazori ne le glasbo kot tako, temveč duh, upanje in strahove tega časa.