23.06.2023

Neo-soulovska mantra freekind.

Dvojec freekind. na dolgometražnem albumu postreže z aspiracijsko filozofijo dobrega počutja.

Špela Cvetko

Since Always And Forever

freekind.

Since Always And Forever

Butter92/Légère Recordings
2023

freekind. in Since Always And Forever, od vekomaj in za vedno svobodni in prijazni. Slovenska bobnarka Nina Korošak Serčič in hrvaška pianistka in pevka Sara Ester Gredelj s prvim dolgometražnim albumom presegata majhnost in natančnost ter živita v svetu idealov, ki se lahko udejanjijo, če si za to osebno prizadevamo. Njuna hrana za dušo neo soula z raperskimi vložki je lebdeča, topla preja melodičnosti. Zvok se vizualizira v ustekleničeno sonce, z mehkostjo inštrumentalne izvedbe ali s funkom, ki v ritem uvede bolj energični entuziazem. Veselje, ki ga dvojec freekind. predstavlja kot radikalno nujnost, na plošči ni radikalno dejanje. Je groovy osvobajanje, kakovosten mainstreamovski izdelek, ki ob daljnem sorodniku Hauptmanu nima primerjave v Sloveniji in bo dvojcu zagotovil še bogatejšo mednarodno kariero.

Bobni, klaviature in glasova v celoti zapolnijo zvočno sliko in tako ni potrebe po drugih inštrumentih v tem na papirju izrazno omejenem dvojcu. Tukaj je fina podrobnost iz produkcijskega spektra umestitev višjih registrov glasbil ob straneh zvočne slike, nižjih registrov in vokala pa v sredino. Gibanje inštrumentalnih elementov v razmerju do glasu tako prinese posebno slušno zadovoljstvo. Dinamičnost je izrazito pomembna, saj so adut dua živi performansi. Pri učinkoviti predaji pozitivizma občinstvu igra pomembno vlogo koncertni mehurček skupne osebne prisotnosti v prostoru, kjer prihaja do neposrednega prenosa občutij. Kljub temu je odveč strah pred običajno posredniško filtriranostjo albumov. Since Always And Forever prepričljivo zaobjame poslušalca. Miks in master sta zadržana, preslikujeta dejanskost in tako produkcija daje le tisto, kar že obstaja. 

Projekt freekind. se je začel leta 2019, ko sta glasbenici študirali na Univerzi za glasbo in uprizoritvene umetnosti v Gradcu. Prevladuje prepričanje, da tovrstne institucije ustvarjalce kanonično izobrazijo, a jim hkrati velikokrat pristrižejo peruti. To ne velja za Nino Korošak Serčič in Saro Ester Gredelj, ki sta obdržali novogeneracijsko svežino. Na eni strani projekt po izjavah ustvarjalk kot tak najbrž ne bi obstajal brez izkušnje svobode v igranju jazza, po drugi pa je prostost dua pogojena. Džezerki prepletata popularne glasbene kulture R&B-ja, hip-hopa in soula, vendar se s tem že začne in konča idejno povezovanje svobode s prestopanjem ali rušenjem glasbenih meja. 

Sodeč po plošči Since Always And Forever, ustvarjalki freekind. vesta, da zmagovalna formula, prikazana na ploščku not good enough (samozaložba, 2022), ne potrebuje prilagajanja. Njuna filozofija je blizu individualistični opolnomočitvi. Ljubiti sebe, odpirati dušo, biti pozoren na svoja čustva, to je korak na poti, da postaneš dobra, izpolnjena oseba. Na albumu glasbenici razkrijeta globoka občutja, vendar ostaja njihov izraz plehek. Besedila so pomensko transparentna, brez metafor in neoprijemljiva. Vsakdo se lahko prepozna v komadih, manjka pa specifična nota iz življenja ustvarjalk. Aspiracijska filozofija je narejena za industrijo dobrega počutja, ki prisega na pozitivnost kot ultimativno osebnostno lastnost. Zaradi tega se albumu ne posreči doseči kake večje poglobljenosti, kar si glasbenici sicer zadata kot nalogo s svojim konceptualnim izhodiščem, uvodnim premislekom o duševnih težavah (It's A Beginning) in njegovim zaokrožitvenim momentom v skladbi Since Always And Forever, iz katere govori nedoločena vseprisotnost toplega srca, ki se je uspešno soočila s težavami. Veselje, ki ga dvojec freekind. predstavlja kot radikalno nujnost, na plošči ni radikalno dejanje. Je groovy osvobajanje, kakovosten mainstreamovski izdelek, ki ob daljnem sorodniku Hauptmanu nima primerjave v Sloveniji in bo dvojcu zagotovil še bogatejšo mednarodno kariero.