19.10.2017
Ob 25-letnici Slovenskega muzikološkega društva
Slovensko muzikološko društvo je med 2. in 5. oktobrom obeleževalo 25-letnico delovanja z vrsto dogodkov, s katerimi je avtorefleksivni pogled usmerilo na eni strani v preteklost, na drugi pa v sedanjost.

Slovensko muzikološko društvo je med 2. in 5. oktobrom obeleževalo 25-letnico delovanja z vrsto dogodkov, s katerimi je avtorefleksivni pogled usmerilo na eni strani v preteklost, na drugi pa v sedanjost. Razmislek se ni izognil niti prihodnosti, o kateri so se misli vrtele okrog prepričanja, da je vsakdo svoje sreče kovač.
Na dogodkih so se zvrstila nekatera izmed velikih imen slovenske muzikologije sedanjosti in polpreteklosti (ki vsekakor ostaja več kot aktualna). Med njimi je prvi spregovoril dr. Andrej Rijavec, ki je v pogovoru z dr. Andrejem Missonom prisotnim razkril svojo izkušnjo s prevajanjem poezije Erike Vouk v angleški jezik. Ponedeljkova pot Od glasbe k poeziji v klubskem salonu Maxi marketa je torej napovedala širokopotezno zasnovo prihodnjih dogodkov, v katerih je muzikologija kot stroka poskušala orisati svoj široki domet, pestro uporabnost in neizogibno mesto znotraj humanističnih ved.
»Zaslužni profesor dr. Andrej Rijavec, dolgoletni predavatelj na Oddelku za muzikologijo, prvi predsednik slovenskega muzikološkega društva in Mantuanijev nagrajenec, je poslušalce popeljal po svoji prevajalski poti. Čeprav je bil pogovor naslovljen Od glasbe k poeziji, je prof. Rijavec razkril, da njegova prevajalska strast korenini v otroštvu. Ker se zadnjih deset let prof. Rijavec intenzivno posveča prevajanju slovenske poezije v angleščino, je nekatere prevajalske 'postaje' osvetlil z branjem svojih prevodov.« Katarina B. Hočevar
Popoldanska okrogla miza je do zadnjega kotička napolnila Kogojevo dvorano Društva slovenskih skladateljev. Pogovor, ki ga je vodila predsednica Slovenskega muzikološkega društva dr. Katarina B. Hočevar, je nakazal Aktualne izzive slovenske muzikologije. Vprašanja, ki so se opirala, so bila med drugim: kakšne so potrebe današnje slovenske muzikologije po samostojnosti oziroma sodelovanju s sorodnimi strokami; kakšne odgovore potrebuje ali ponuja; kdo v naši družbi potrebuje muzikologe in njihovo delo? Navzoči so ponudili zanimive odgovore na te dileme, nekaj jih je bilo tudi konkretnih in celo boleče iskrenih. Dr. Matjaž Barbo, predstojnik Oddelka za muzikologijo na Filozofski fakulteti, se je osredotočil na dosedanje pedagoške in raziskovalne dosežke stroke ter nakazal nujnost sodelovanja z drugimi glasbenimi inštitucijami. To temo sta konkretneje razvila Marko Vatovec, dekan Akademije za glasbo, in Nenad Firšt, predsednik Društva slovenskih skladateljev ter generalni sekretar Zveze Glasbene mladine Slovenije. Praktične vidike glasbene produkcije in uredniških politik je predstavila Ingrid Gortan, ki vodi program resne glasbe, opere in baleta v Cankarjevem domu, isto temo pa je nato iz zornega kota novinarske etike in raziskovalnega zagona začinila Veronika Brvar, predsednica Glasbene matice ter urednica revije Glasna.
»Zorana Krstulovića bi lahko upravičeno imeli za začetnika glasbenoinformacijske tehnologije na Slovenskem. S svojim predavanjem je nazorno prikazal razsežnosti podatkovnih baz, njihovih povezav in uporabnikom manj znanih potencialov z glasbenimi viri opremljenih spletnih strani.«
Opoldne istega dne je svoja vrata odprl Radio Slovenija: obiskovalci so si v Studiu 13 na primeru petnajstminutne oddaje z nastopom glasbenikov v živo lahko ogledali, kako potekajo radijski koncerti.
Zvečer smo na predkoncertnem pogovoru, ki ga je vodil dr. Klemen Grabnar, slišali, kako nastaja cikel koncertov stare glasbe Harmonia concertans – Stara glasba na Novem trgu. Četrti koncert letošnje sezone je bil vključen v Dneve slovenske muzikologije. Spored italijanskih baročnih kantat in sonat z naslovom Mit o Arkadiji nam je postregel ansambel musica cubicularis, ki sta ga poleg violončelista Domna Marinčiča in čembalista Tomaža Sevška tokrat sestavljala pogosta in vedno dobrodošla gosta na slovenski sceni stare glasbe, mezzosopranistka Barbara Kozelj in lutnjist Sam Chapman.
V sredo opoldne je muzikologinja Katja Virant Iršič v pogovoru z mag. Lidijo Podlesnik Tomášikovo orisala svoje dolgoletne pedagoške izkušnje ter ponosno predstavila glasbeno poustvarjanje dijakov Srednje vzgojiteljske šole in gimnazije Ljubljana.
V popoldanskih urah smo na Glasbeni matici, v »zibelki slovenske glasbe« (ne pa glasbe v Sloveniji!), prisluhnili ustvarjalcem najnovejšega monografskega prikaza zgodovine slovenske glasbe. Pionirsko delo dr. Dragotina Cvetka danes nadaljujejo Mantuanijevi nagrajenci dr. Nataša Cigoj Krstulović, dr. Darja Koter, dr. Gregor Pompe in dr. Jurij Snoj. V pogovoru s Tomažem Rauchom so predstavili izvirne in svojstvene pristope h konceptualnim, metodološkim ter vsebinskim vprašanjem, ki se porajajo pri takšnem epohalnem delu.
Sledil je Klavirski recital: 1917; izpod prstov študentov Akademije za glasbo so zazvenele klavirske skladbe Alfreda Casella, Nadie Boulanger, Karola Szimanowskega, Erika Satieja in Charlesa Griffesa, nastale ravno v letu 1917. Skupaj z literarno stvaritvijo ameriškega pisatelja Walda Franka so v enkratno zasnovanem programu naslikali stanje duha vojnega časa. Koncert je organizirala Študentska sekcija Slovenskega muzikološkega društva.
Celotno dogajanje je zvečer v Kazini sklenilo Medgeneracijsko srečanje muzikologov vseh generacij, ki delujejo na najrazličnejših področjih našega glasbenega prostora. V uvodnem pogovoru, ki ga je vodil mag. Tomaž Faganel, so se predstavile muzikologinje, ki so s svojim delom zaznamovale vsaka svoje področje: dr. Metoda Kokole znanost, Mira Voglar glasbeno didaktiko in pedagogiko, mag. Monika Kartin glasbeni menedžment in mag. Simona Moličnik medije. Dogodek so obogatile glasbene točke, sledil pa je neformalni, a zato še pristnejši in prijetnejši del druženja, v katerem se je zrcalilo optimistično vzdušje povezovanja in sodelovanja, ki ga je bilo čutiti na vseh dogodkih Dnevov slovenske muzikologije.