23.10.2023
Sijajni nastop sijoče zasedbe
O pestrosti repertoarja SiBRASS-a smo se lahko prepričali tudi ob skrbno sestavljenem sporedu novogoriškega koncerta.
Kulturni dom Nova Gorica je ena osrednjih inštitucij, ki na Goriškem narekuje takt kulturnemu dogajanju in hkrati igra v ritmu zvestih obiskovalcev – že skoraj pol stoletja prebivalcem (Nove) Gorice in širše okolice ponuja kakovostne vsebine in s tem oblikuje njihov okus. Med pestro ponudbo novogoriškega Kulturnega doma je tudi Glasbeni abonma, ki v Veliko dvorano privablja izvrstne slovenske in tuje glasbenike, ti pa privabljajo ljubitelje klasične glasbe. Na Goriškem jih ni malo, čeprav bi si jih želeli še več; Velika dvorana Kulturnega doma namreč premore več sedežev, kot jih je bilo zasedenih v ponedeljek, 16. oktobra. Direktorica Pavla Jarc je pozdravila prisotne, se zahvalila zvestim abonentom in ostalim obiskovalcem, odprla že 43. koncertno sezono in na oder povabila nastopajoče, člane Trobilnega kvinteta SiBRASS. Trobilni kvintet SiBRASS je s tehnično dovršenim, močno izraznim nastopom predstavil premišljeno sestavljen spored in z dostopno muzikalnostjo očaral prisotne. S tem je dal intonacijo celotni glasbeni sezoni Kulturnega doma Nova Gorica, ki napoveduje nastope številnih uglednih poustvarjalcev.
Trobilni kvintet SiBRASS deluje od leta 2011 in nadaljuje tradicijo Trobilnega ansambla Slovenske filharmonije. Tvorijo ga člani Orkestra Slovenske filharmonije in Simfoničnega orkestra RTV Slovenija, in sicer trobentača Franc Kosem in Jure Gradišnik, hornist Jože Rošer, pozavnist Žan Tkalec in tubist Jernej Oberžan. Kvintet izvaja izvirna dela za trobilni kvintet tako tujih kot slovenskih skladateljev, ne otepa se niti priredb, obenem pa naroča nova dela. O pestrosti repertoarja SiBRASS-a smo se lahko prepričali tudi ob tokratnem skrbno sestavljenem sporedu.
»Ubrano razglašene« fanfare so nas vpeljale v spored in v glasbeni portret gradu Kolovrat. Skozi tri strnjene glasbene slike, barvite miniature, ga je upodobil Uroš Krek. Člani kvinteta so podali sugestivno interpretacijo, ki je učinkovito oživela skladateljevo predstavo o gradu, njegovem okolju in vzdušju, nasičenem z zgodovino. Sledila je temperamenta, prikupno radostna izvedba Trobilnega kvinteta št. 2 v Es-duru Viktorja Evalda, ki danes velja za očeta trobilnega kvinteta, saj je tej zasedbi posvetil štiri dela, s katerimi je ob koncu 19. stoletja ustalil tovrstno zasedbo in postavil hrbtenico njenega repertoarja. Trije stavki tokrat izbranega 2. kvinteta so zveneli prijetno kontrastno, izvrstna tehnična pripravljenost ansambla pa je omogočila razkazovanje zvočne barvitosti zlato sijočih glasbil, njihovo gibčnost in razkošno izraznost, kar je prišlo še posebno do izraza v drugem stavku, temi z variacijami. Spiritual Waltz urugvajskega pozavnista in skladatelja Enriqueja Crespa je svojevrstna združitev strukture in ritma dunajskega plesa z vzdušjem in melodiko ameriške duhovne glasbe. Člani zasedbe SiBRASS so ti slogovni prvini pregledno ločili in hkrati organsko združili v simpatično igrivo celoto, bogato z različnimi razpoloženji. Slikovitost se je nadaljevala s skladbo Vuelto del Fuego sodobnega ameriškega skladatelja Kevina McKeeja. Zahvaljujoč interpretaciji, obarvani z ognjevitim latinskoameriškim temperamentom, je zvenela kot potovanje skozi prostranstva filmsko idealizirane Mehike.
Sledila je krstna izvedba skladbe Poti življenja mladega slovenskega ustvarjalca Anžeta Rozmana, ki ustvarja v ZDA. Člani kvinteta SiBRASS, ki so delo tudi naročili, so k partituri pristopili resno in natančno in ji s svojim bogatim poustvarjalnim diapazonom poskusili nadeti več izraznosti, kot jo ta dejansko premore. Naslov dela obeta več, kot je bilo slišati: zvenela je študija različnih, ne najzanimivejših ritmov, ki so nekoliko razgibali precej statično shemo harmonije in inštrumentacije. Poleg tega je skladatelj zamudil priložnost, da se posveti enkratno pestri paleti trobilne zasedbe. Vsebinsko dokaj puhla skladba je zaradi izjemnih interpretacijskih sposobnosti Trobilnega kvinteta SiBRASS vendarle zvenela spodobno.
Kvintet sodobnega ameriškega skladatelja Michaela Kamna je pomenil povratek sporeda v svet bogatih harmonij in razvejanih glasbenih zamisli. Značilno ameriško delo, polno junaško romantičnega zanosa, je s kratko formo podalo veliko vsebine in se kot slogovni kontrast postavilo v vlogo uvoda v Plesno suito Leonarda Bernsteina. Cikel izrazito kratkih, a genialno slikovitih in šaljivih stavkov je v sproščeni, tehnično pa dovršeni izvedbi deloval kot prijeten intermezzo v sporedu. Tega je skladno sklenil šarmantni in lahkotni Slovenski ragtime Jožeta Privška, iz čigar opusa so člani kvinteta izbrali tudi dodatek, edino priredbo na sporedu. Trobilni kvintet SiBRASS je s tehnično dovršenim, močno izraznim nastopom predstavil premišljeno sestavljen spored in z dostopno muzikalnostjo očaral prisotne. S tem je dal intonacijo celotni glasbeni sezoni Kulturnega doma Nova Gorica, ki napoveduje nastope številnih uglednih poustvarjalcev, med drugim Zagrebških solistov, Kvarteta Szymanowski, Kevina Spagnola, Nuške Drašček in Milana Tomášika.