14.03.2025
Zajček in ptica
Multimedijska predstava Zajček in ptica je glasbena igra, namenjena tako mladostnikom kot odraslim. Glasbo in besedilo je napisal Miran Rustja, režirala pa Tamara Babić Nikiforov.

V nedeljo, 9. marca, smo se zbrali v Dvorani prve slovenske vlade v Ajdovščini na prav posebnem dogodku. Avtor predstave Zajček in ptica, skladatelj, pesnik in pedagog Miran Rustja, je z odra najprej pozdravil prisotne in na kratko napovedal dogodek: multimedijsko predstavo, ki bo sledila krajši uvodni glasbeni točki. Predstava poudarja vrednote, kot sta prijateljstvo in spoštovanje do bližnjih in narave. Glasbena podoba predstave je bila izrazito nevsiljiva, vendar ključnega pomena in motivično homogena. Do neke mere repetitivna, a ne zares monotona Rustjeva glasba je v občuteni interpretaciji kvarteta 4F podpirala diskretno dogajanje na projekciji in bila nepogrešljivi del skladno zasnovane in izpeljane celote.
Glasbeno točko je pripravil Kvartet Bršljan, ki deluje pod vodstvom Vide Fabčič. V kvartetu štiriglasno petje občasno podprejo s harmoniko in violino. Predstavili so venček lepo interpretiranih starih ljudskih pesmi, ki jih je skoraj v pozabo potisnila narodnozabavna glasba, za katero mnogi, sploh mladi, zmotno mislijo, da je pristna nosilka slovenskega ljudskega izročila. Z nežnim, občutenim muziciranjem je »predskupina« nakazala vzdušje glavnega dogodka, predstave Zajček in ptica, s katero po vsebinski plati pravzaprav ni imela nič skupnega. Združitev nastopa Kvarteta Bršljan in predstave je bila očitno odločitev organizatorja, ki je izkoristil priložnost za to, da je občinstvu, ki se je zbralo v ajdovski dvorani, ponudil nekoliko daljši umetniški program.
Multimedijska predstava Zajček in ptica je glasbena igra, namenjena tako mladostnikom kot odraslim. Glasbo in besedilo je napisal Miran Rustja, v gledališko predstavo pa jo je oblikovala režiserka Tamara Babić Nikiforov. Predstava združuje prvine klasičnega glasbenega gledališča, lutkovnega gledališča, videa, sodobnega plesa in žive glasbe. Na odru so v živo nastopili le glasbeniki, člani Kvarteta flavt 4F pod vodstvom Vladimirja Bense, ki sta se mu tokrat pridružila Eleonora Zuin in Enej Ljubič Šinigoj. Z videoprojekcije nas je nagovarjala igralska zasedba: Radoš Bolčina, Andrej Zalesjak, Andrijana Boškoska, Eneja Štemberger in Martin Gerbec. Njihovi obrazi so se prikazovali z roba projekcije v bližnjem posnetku, brez mask in kostumov, in dajali vsebini glas. Glavna lika sta ponazarjali silhueti vrhunskih umetnikov giba in igre: plesalka na svili Dana Auguštin in baletnik Igor Sviderski. Skladna in vizualno privlačna, nič kaj spektakularna videoprojekcija, ki je bila vseeno dovolj nazorna, je delo Cimet studia. Predstava je simbolična upodobitev odraščanja oziroma dozorevanja kot poenotenja razuma (zajček) in duše (ptica) v bitje, ki hrepeni po tolažbi in stremi k močnejši samopodobi. Predstava poudarja vrednote, kot sta prijateljstvo in spoštovanje do bližnjih in narave. Glasbena podoba predstave je bila izrazito nevsiljiva, vendar ključnega pomena in motivično homogena. Do neke mere repetitivna, a ne zares monotona Rustjeva glasba je v občuteni interpretaciji kvarteta 4F podpirala diskretno dogajanje na projekciji in bila nepogrešljivi del skladno zasnovane in izpeljane celote.
Organizator predstave Zajček in ptica je Kulturno-umetniško društvo Ni Da Ni, ki deluje s podporo Javnega sklada RS za kulturne dejavnosti, Zveze kulturnih društev Nova Gorica in Ministrstva za kulturo RS itd. Zajček in ptica je dokaj nenavadna, a kakovostna stvaritev, ki se na zanimiv način prilagaja širšemu ciljnemu občinstvu. Njena miselna srž je odeta v na videz preprosto, zlahka razumljivo verbalno, vizualno in zvočno preobleko, s katero nagovarja tako otroke kot vse mlade po srcu.