29.03.2024
Pozor! Miši v operni hiši!
Komična opera Alojza Ajdiča Miši v operni hiši z baletom in pantomimo za otroke in odrasle.
Lani septembra je luč sveta ugledala noviteta, komična opera Miši v operni hiši z baletom in pantomimo za otroke in odrasle. Napisal jo je Alojz Ajdič, libreto pa je prispeval Vinko Möderndorfer. Zanimivo je, da predstava kljub sodobnemu glasbenemu stavku izvrstno deluje na mlade poslušalce. Veliko zaslugo za to ima tudi pripovedovalec Matej Vovk, ki je skrbno spremljal odzive otrok (ki so seveda zaželeni) in jih vodil po zgodbi.
Nekoč je po kanalizacijskem vodu v opero priplaval poljski mišek Janez. Zdaj tu živi za celo mišjo državo mišk. Ki pa so operne miši, z opernimi imeni, bog ne daj, da jim rečeš poljske, saj bi dami Toska (Galja Gorčeva) in Aida (Nika Gorič) lahko padli v nezavest! Mama Kunigunda (Mirjam Kalin) in oče Zigfrid (Slavko Savinšek) dobita malega miška (David Jagodic), ki ga želita poimenovati po dedku Janezu. Mišja skupnost se s tem ne strinja, zato dobi ime Romeo. To je drzen, vesel mišek, očaran nad opero. Raziskuje vse njene kotičke, a mu starša to prepovesta. Ko spozna malo miško Julijo (Neža Vasle), dobi kompanjonko za nove operne podvige. Prestrašita dirigenta, in Romeo je spet kaznovan. A z Julijo se odločita, da bosta sledila svojim sanjam. Ko nastopita primadona in pevec kot Romeo in Julija, tudi mala miška oponašata nastop in prestrašita pevko.
Ker ljudje nastavljajo mišnice, se mišja skupnost zbere na kriznem sestanku. Mišek Romeo in miška Julija ugotovita, da ne spadata v to okolje. Na podstrešju se jima prikaže mišji strah, ki je v resnici dedek Janez. Pove jima, da so operne miši pravzaprav navadne poljske miši in jima pokaže izhod iz operne stavbe. Tam zunaj je drug svet, svet pravih barv in ne pobarvanih kulis. Romeo in Julija odideta proti soncu v nov svet.
Lahko bi rekli, kot so zapisali v programski napovedi, da je opera v svojem značilno ajdičevskem glasbenem izrazu komično resnični odsev življenja v opernem gledališču, in to tako na odru kot za odrom. Romeo pripada svoji okolici, iz katere je težko izstopiti, saj se podreja posebnim pravilom. Ko sreča sorodno dušo, zbere pogum in odide sreči naproti.
Ogledala sem si eno od dopoldanskih predstav (premiera je bila septembra 2023), ki so namenjene kulturni vzgoji mladine. Zanimivo je, da predstava kljub sodobnemu glasbenemu stavku izvrstno deluje na mlade poslušalce. Veliko zaslugo za to ima tudi pripovedovalec Matej Vovk, ki je skrbno spremljal odzive otrok (ki so seveda zaželeni) in jih vodil po zgodbi.
Upam, da bo opera čim dlje ostala na repertoarju, saj tovrstnih vsebin za otroke primanjkuje. In nič narobe ni, če si jo ogleda tudi kak starejši poslušalec. Vsebina je namenjena vsem nam.