22.04.2024
Zvočni obračun v Cirkulaciji 2
Niansa in FriFormA\V združeni v nastopu Oke in Ka Baird.

Z zanimanjem spremljamo dogodke v organizaciji Kud Mreža (FriFormA\V), ki je tokrat združil moči s kolektivom Nianso v Cirkulaciji 2, kjer je koncert slovenske Oke in newyorške Ka Baird lepo sovpadel s trenutno razstavo Dialoškost in empatičnost Tomaža Kolariča. Oki rade volje priznamo poudarjeni čut za fino snovanje zvočne tvarine, pri čemer budno pazi, da odmerja zvočni material v pravi meri in z občutkom za prostorskost. Njen nastop je bil mehko rafiniran in v ravno pravšnji meri dopolnjen s posnetim zvočnim materialom, da smo se lahko prepustili umirjenemu in vokalno obogatenemu zvoku.
Aprilski petkov večer v prostorih Cirkulacije 2 je prinesel velik odmerek energije in zvočnega prepiha za ušesa, saj smo prisluhnili nastopu slovenske vokalistke, producentke in zvočne umetnice Oke ter Ka Baird iz New Yorka, glasbenice, performerke, skladateljice in oblikovalke zvoka. Obe sta izoblikovani umetniški osebnosti, ki pa se precej razlikujeta. Oka rada improvizira z vokalom in združuje več področij, od elektroakustike do eksperimentalne in ambientalne glasbe. Tokrat se je predstavila s posnetimi zvoki, ki jih je spremljala v živo. Uvodni ritmični in melodični vzorec je dopolnila s posnetkom ženskega vokala in govora ter s kontrastnimi abstraktnimi zvoki, ob katerih nas je s svojim glasom v živo povedla v umirjeno dogajanje, da smo opustili lastne misli in se prepustili toku, ki se je meditativno odvijal v prostoru. Njene intervencije so bile bolj zasanjane narave in so se neopazno zlivale s posnetkom. Z glasom je tudi manipulirala, nato pa nas je prepustila zvočnim meandrom, ki so se vedno bolj prepletali, tako da smo dobili občutek vodnega žuborenja v naravi, dokler nismo zaslišali ženskega glasu. Narava zvokov se je vila iz občutenja narave do virtualnih okolij abstraktnega značaja in je delovala bolj metafizično. Oki rade volje priznamo poudarjeni čut za fino snovanje zvočne tvarine, pri čemer budno pazi, da odmerja zvočni material v pravi meri in z občutkom za prostorskost. Njen nastop je bil mehko rafiniran in v ravno pravšnji meri dopolnjen s posnetim zvočnim materialom, da smo se lahko prepustili umirjenemu in vokalno obogatenemu zvoku.
Karakterno diametralno nasproten je bil naslednji nastop, ki je od prvega trenutka deloval zelo eksplozivno in agilno. Ka Baird se je poigravala z mikrofonom in z njim ustvarjala energične, že kar agresivne zvoke, ki so nas prežemali s svojo intenziteto. Njen performans je bil kombinacija razširjenih mikrofonskih in glasovnih tehnik ter intenzivnega akcijskega nastopa na odru. Ka Baird gradi na intenziteti in njen nepopustljivi nastop je bil prava zvočna akrobacija, ki je izraščala iz njenega izvajanja skupaj s fizično aktivnostjo na odru. Izbira med bučanjem, hrumenjem, poki, hreščanjem in odmevi, se pravi, da njen nabor zvokov nosi intenziven naboj, ki pretrese, in tega še dopolnjuje z močno in aktivno prezenco. Na ta način oblikuje svojevrsten žanr interakcije med poigravanjem z mikrofonom in potenciranimi zvočnimi učinki, ki jih podkrepi z izvajanjem na prečno flavto in oblikovanjem najrazličnejših vokalnih zvokov. Nenehno nove zvočne brce so plod njene izrazite in domiselne aktivnosti, pri čemer uporablja tudi svoje telo. Nastop Ka Baird spominja skoraj na borilno veščino, obogateno z zvočnostjo. Njenemu nastopu smo sledili z osuplim zanimanjem, saj je resnično nekaj posebnega v svojem žanru. Njen nastop je bil glede na markantno zvočno podobo slušna preizkušnja in nam bo še dolgo ostal v spominu.
Ljubitelji zvočnih pustolovščin in performansov so torej prišli na svoj račun. Ostajamo odprti za nove dogodivščine v skupni organizaciji obeh prirediteljev, da nasitimo našo radovednost.