04.06.2020

Kraj strahu

Zdi se, da je majevsko podzemlje, polno strahu in smrtonosnih prevar ter pasti, v časih koronavirusa še kako živo. Z novim albumom Place of fear nas domači ambientalni droner Neo-Cymex popelje prav tja, kjer smo, v zvočne pokrajine Xibalbe.

Žiga Jenko

Place of Fear

Neo-Cymex

Place of Fear

Terraformer Research Fscilities
2020

Neo-Cymex aka Dejan Požegar je širši glasbeni publiki znan kot prvo grlo mnogih hrupnih bendov, denimo It's Not For Sale, Nakajima, WasserdichtWreck … Z njimi je oral slovensko glasbeno sceno od devetdesetih dalje, vmes pa je bil glasbeni urednik na Radiu Marš. Zadnja leta se je aktivno vključil še v polje ustvarjanja dronovskih ambientalnih, občasno tudi noiserskih zvočnih pokrajin. Pod imenom Neo-Cymex ustvarja dobra tri leta, če štejemo za začetek objavo njegove prve kompozicije Power Grid (RST 1000 rmx) na mednarodni kompilaciji The fencepost reclamation project, volume 2 (december 2016). Poleg tega je Dejan s svojo založbo Terraformer research facilities aktiven v založniških vodah. Z novim albumom Place of fear nas Neo-Cymex popelje v mitološke legende podzemlja Majev. S šestimi kompozicijami v dobrih 40 minutah pričara skrivnosten in temačen svet. Ambientalne zvoke sintetizatorjev zvoka kombinira s terenskimi posnetki in tako ustvarja zvočne pokrajine, ki se gibljejo med sanjami in realnostjo. Zvok se giblje počasi in težko. Sintetizirane oscilacije se vijejo tiho in ustvarjajo občutke nelagodja.

Z novim albumom Place of fear nas Neo-Cymex popelje v mitološke legende podzemlja Majev. S šestimi kompozicijami v dobrih 40 minutah pričara skrivnosten in temačen svet. Ambientalne zvoke sintetizatorjev zvoka kombinira s terenskimi posnetki in tako ustvarja zvočne pokrajine, ki se gibljejo med sanjami in realnostjo. Zvok se giblje počasi in težko. Sintetizirane oscilacije se vijejo tiho in ustvarjajo občutke nelagodja. Ustvarjena glasba ima filmski potencial, saj jo lahko brez težav vizualiziramo. Slišimo prepoznavno Neo-Cymexovo navdušenje nad znanstveno fantastiko, ki jo je izražal že v prej objavljenih muzikah, kot je na primer Dune series

Plastenje zvokov na albumu Place of fear je uravnoteženo. Prednost ima ustvarjanje atmosfere, uporaba efektov se koncentrira predvsem na ustvarjanje mogočnega prostora. Album je v celoti produkt DIY produkcije, v kateri je Dejan poskrbel za celotni izdelek od snemanja in miksanja do masteriziranja zvoka. Tokrat je sam prvič poskrbel tudi za oblikovanje naslovnice. 

Poznavanje majevske mitologije in zgodbe, ki je podana v spremnem besedilu objavljenega albuma Place of fear, ni edina možna interpretacija. Gre za arhetipsko človeško zgodbo, ki je še kako aktualna v koronskem in pokoronskem času. Strah, ki v mitologiji Majev preprečuje doseganje ciljev in samouresničitev, je v današnjih časih s koronavirusom dodobra paraliziral človeštvo. Politični voditelji in ekonomska elita pa se vedno bolj kažejo kot vladarji majevskega podzemlja in znajo ta strah učinkovito kanalizirati v svoje žepe. S tem opozorilom in zavedanjem dobi album dodatno aktualnost in težo. Seveda pa je mogoč tudi povsem neobremenjen in meditativen pristop k poslušanju, ki vas bo odpeljal v svet domišljije. In če imate radi ambientalne muzike, boste pri tem zagotovo uživali.